Annons:
Etikettdatorköp
Läst 1510 ggr
[Melbun]
2015-09-02 14:51

Laptop i skolan

Jag funderar på att skaffa mig en laptop att ha i skolan då alla föreläsare använder sig av powerpoint. Helt enkelt smidigt att plugga i skolan, kika på föreläsningarna i datorn samtidigt som de föreläser samt skriva rapporter och liknande när man sitter där. Jag har ingen stor koll på just laptops och har ingen aning om vad som passar mig bäst. Det jag söker är egentligen en ganska simpel laptop med bra batteritid som helst ska hålla i 3-4 år och ändå vara ok~ Kan inte tänka mig att vi behöver några avancerade program i kurserna heller. Prisklass går att diskutera och är inte riktigt relevant. (Även om jag är mest intresserad av något lite billigare) 

Vad kan passa mig bäst?

Annons:
[VSK]
2015-09-02 17:37
#1

Den här ser trevlig ut.

Liten, kraftfull med mkt bra batteritid samt lätt att bära med sig. Kostar ju lite men lär hålla i några år. Har TPM (för kryptering).

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3018932

Eftersom du ej sagt nåt om ni har tillgång till eluttag eller dylikt så blev det en med bra batteri.

[Melbun]
2015-09-02 20:20
#2

#1 Oj ja eluttag har man ju så klart. Kanske inte i föreläsningssalarna men i skolan finns det =) Tack för att du tog dig tiden 👍

Upp till toppen
Annons: