Annons:
Etikettprogramvara
Läst 859 ggr
Flee
9/14/15, 6:00 PM

Kan inte öppnad word

Har Word 2013 men nu på Windows 10 så startar det inte. Det händer ingenting när jag trycker på någon fil eller på själva appen microsoft word. Någon som vet vad problemet kan vara?

Annons:
Kaj
9/15/15, 9:56 AM
#1

kontrollera om processen Winword.exe är igång i aktivitetshanteraren. Om den är det så pröva att stänga den genom att markera raden och trycka delete alternativt högerklicka på den och välj stäng. Välja att stänga alla processer med WinWord.exe

Pröva sedan att starta om Word

Flee
9/15/15, 4:44 PM
#2

Nej den är inte igång.

Har även provat att starta om datorn och att avinstallera programmet och installera det igen.

Kaj
9/16/15, 8:35 AM
#3

Kan du starta Excel eller PowerPoint då?

Flee
9/16/15, 3:52 PM
#4

Nej de beter sig likadant, öppnar sig cirka 1 gång av 10.

Så det öppnar sig ibland alltså men väldigt sällan.

Kaj
9/17/15, 11:12 AM
#5

Pröva att stänga av synkningen mot ondedrive om du har den påslagen.

Har du ett Windows konto eller ett Windows live konto på datorn? Detta kan man iom Win 10 välja. Dvs ett vanligt lokalt Windows konto (vilket alltid varit det vanligaste) eller konvertera detta till samma konto som du loggar in på Outlook.com och andra live.com program som du får via Microsoft. Om du går in på inställningar för konto så ser du vilket du har. Om du har satt så du har ett live konto aktiverat pröva att slå av det och sätt kontot till ett lokalt Windows konto.
Bara för att se om det är något problem med ex brandväggen för live kontot.

Ett Windows live konto gör att du är inloggad live på alla Microsoft applikationer. Det är ju en fördel om man har allt i molnet hos Microsoft. Själv fördrar jag att köra ett vanligt lokalt konto.

Zpookey
9/17/15, 3:28 PM
#6

Jag hade tyvärr samma problem med Office när jag uppdaterade till Windows 10 på en burk.
Det löstes genom att avinstallera Office och installera om det. Sen funkade det klockrent.

Annons:
Flee
9/17/15, 10:47 PM
#7

För mig gick det inte att avinstallera, inte heller att göra en systemåterställning. Fick efter konsultation med en tekniker ta min recovery CD och ominstallera hela Windows 10.  Så nu fungerar det "peppar peppar". Börjar det krångla igen vet jag inte vad jag gör. Enligt teknikern måste de på komplett ha gjort något fel när de installerade windows.

Upp till toppen
Annons: