Annons:
Etikettwindows
Läst 2814 ggr
perk
2015-09-21 09:05

Säkerhetsvarning.......................

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet varför denna irriterande säkerhetsvarning upp hela tiden🤔

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-09-21 09:20
#1

Jag ser inte vad det står i rutan , men det är ju gul triangel du ska rätta dig efter

Sindri
2015-09-21 09:32
#2

Kommer den upp så fort går in på FotoiFokus, eller är det när du klickar på en länk därifrån?

Står det nåt om att säkerhetscertifikatet inte är giltigt?

Det kan vara att du fått in en bugg i datorn. Det är tyvärr vanligt att man tror att man klickar på en vanlig uppdatering och får in skräp som senare installerar en massa konstiga malware.

perk
2015-09-21 10:18
#3

Det är inte när jag klickar på någon länk, utan när jag är inne på Fokus sidor, men det kommer inte upp direkt jag går in på sidan utan efter en liten stund.

Översta texten är:

”Identiteten på den här webbplatsen eller integriteten på den här anslutningen kan inte verifieras”

Vid triangeln står:

”Namnet på säkerhetsbeviset är felaktigt eller överensstämmer inte med platsens namn”

Samt ”Vill du fortsätta”

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Kaj
2015-09-21 11:20
#4

Du bör posta detta på supportsidan för iFokus. De kan nog hjälpa dig

Inkanyezi
2015-09-21 13:14
#5

Det mest sannolika är att det är något av reklamskripten som gör något som liknar en csrf-attack, och där certifikatet är ogiltigt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cross-site_request_forgery

https://www.owasp.org/index.php/Cross-Site_Request_Forgery_%28CSRF%29_Prevention_Cheat_Sheet

Enklaste sättet att slippa det är så klart att ha en plugg som hindrar det där anropet utan att ens visa att det finns ett skript som försöker anropa en annan sajt, men eftersom iFokus drivs med hjälp av annonsörer är det kanske bättre att försöka ta reda på vilket skript någonstans i reklamen som försöker köra och som hindras. Det underlättar för supporten om du kan luska ut vilken annons som gör anropet och vilken sajt det handlar om. Tyvärr avslöjar inte din dialogruta vilken webbadress det är, vilken plats som orsakar att dialogen kommer upp.

perk
2015-09-21 15:08
#6

Tackar för tipsen, nu verkar det ha försvunnit lika plötsligt som det kom.🤔 Efter att ha återkommit över en vecka.

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Annons:
Tarotstollan
2015-09-22 01:45
#7

Den poppade upp hos mig också i slutet av förra veckan och det var varje gång jag gick in på Övernaturligt iFokus. Frågade i support men det var ingen som visste vad det var för något. Nu verkar den också har försvunnit från den sidan. Bra att veta att fler sett den!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Zepp
2015-09-23 22:17
#8

Det mest troliga är att det är någon form av reklam de varnar för!

Dvs inte Ifocus i sig.. utan någon reklam på sidan!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: