Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1139 ggr
InkaAthilea
2015-09-21 16:26

DiskDefragmenteringen startar ej

DiskDefragmenteringen startar ej.  När jag klickar analysera eller defragmentera står det att 69 % redan är analyserat,  det står "körs" men efter nån sekund är det som att det avslutats - så det händer alltså aldrig något. Jag gör om samma sak flera gånger men blir likadant.   Vad kan vara fel?  eller hur gör jag för att köra defragmenteringen?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
InkaAthilea
2015-09-21 16:29
#1

Nu ser jag att den fragmenterar  från 69% ..   men det går superfort. så tror inte att det görs korrekt. varför vill den inte fragmentera de övriga 69…..

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

_Fisken
2015-09-21 16:30
#2

Kanske du ska begära en Felkontroll först av hårddisken? Sen defragga den.

InkaAthilea
2015-09-21 16:32
#3

hur gör man felkontroll då?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Zepp
2015-09-23 21:38
#4

Använd Defraggler i stället!

https://www.piriform.com/defraggler/download

Den kör samma saker, men har en bättre meny.. så du ser vad du gör.. och du kan ställa in den som du vill!

Det är antagligen bara ett gränssnitt.. så du slipper köra olika kommandon via kommandotolken!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JonasDuregard
2015-09-24 20:29
#5

#0 Vad har du för operativsystem? 

I nyare versioner av Windows finns det oftast ingen anledning att manuellt defragmentera hårddiskar. 

#1 Disken kanske inte är fragmenterad helt enkelt?

InkaAthilea
2015-09-25 10:20
#6

Har Windows 10 …tror jag . =)

Jag har haft så himla slö dator…   försöker med allt jag själv vet.. rensa datorn från cookies och annat skräp…   göra virussökning …

tänkte att datorn, det lilla livet, kanske behövde en omgång av diskdefragmentering.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
_Fisken
2015-09-25 10:38
#7

Jag kan också ibland ana att virusprogrammet äter kraft. Den övervakar ständigt processer i datorn och det tar på krafterna.

InkaAthilea
2015-09-25 10:58
#8

Ja, så kan det ju så klart va. Har inte tänkt på det innan :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

InkaAthilea
2015-09-25 10:59
#9

Tack #4 kanske får ta och testa det :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Zepp
2015-09-25 16:01
#10

NTFS behöver inte defragmenteras alls.. blir ingen prestandaskillnad!

Vilket inte hindrar mig från att göra det ändå!

Likaså att rensa filer och register.. vill bara ha allt rent och prydligt!

En bra grej med deragmentering är att AV-programmet kikar på filerna du flyttar omkring och reagerar om det är något som inte är bra!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: