Annons:
Etikettwindows
Läst 1524 ggr
[Rebeska]
10/6/15, 12:04 AM

Microsofts event imorgon kl. 16

Imorgon kl. 16:00 svensk tid kommer Microsoft att hålla ett event för presentera nya Windows 10-enheter.

http://www.microsoft.com/october2015event/en-us

Enligt ryktena kan vi bl.a. förvänta oss tre nya Lumia-telefoner (Lumia 950, Lumia 950 XL, Lumia 550) och hybrid-plattan Surface Pro 4.

Annons:
Kaj
10/6/15, 10:41 AM
#1

Jag förväntar mig att det kommer en ny version av Surface - version 4. Men den kommer kanske lite senare.

Nu har ju Intel släppt sina nya 6e generationens Atom processorer och nya X serien av I3 - I7.
Där lär det komma flera enhet3er även från andra leverantörer såsom ASUS, ACER, LENOVO, Intel själva mfl.
På dessa så kallade låg budget processorer släpper även Microsoft Windows 10 med Bing gratis så det kommer inte kosta något att få Windows på dessa vilket håller nere priset.
Windows 10 med Bing är ett fullvärdigt Windows utan begränsningar. Enda är att Bing är satt som standardsökmotor (men det kan man ändra själv) samt att det bara är återförsäljare som kan lägga på det gratis på vissa typer av processorer (som de jag nämnt ovan).
Det går alltså inte att gratis ladda hem en Windows 10 med Bing som privatperson utan den kommer förpaketerad med en enhet som ex en surfplatta, telefon, Windows sticka etc.
Allt för att få konkurrenskraftiga priser gentemot Android enheter där själva Android OSet inte kostar något.

[Rebeska]
10/7/15, 1:41 PM
#2

Microsoft presenterade Surface Pro 4, Surface Book, Lumia 950, Lumia 950 XL, Lumia 550 och Microsoft Band 2.

Det vore helt klart önskvärt med en uppföljare till Surface 3 också.

Surface Pro 4 levereras senast 19 november.

Lumia 950 och Lumia 950 XL finns nu listade på Microsoft Store Sverige.

Priser:
Lumia 950 - 5999 kr
Lumia 950 XL - 6999 kr

Lumia 550 finns inte listad.

Det är oklart om/när Surface Book kommer till Sverige.

Kaj
10/8/15, 10:09 AM
#3

Och en sprillans ny lap-top dator - pris ca 1500 dlrs så lite dyr typ i klass med apples lap tops.

Microsoft har lanserat alla sina nya produkter med Intels 5e generations processor. Även Surface 4 vilket är klart intressant.

Upp till toppen
Annons: