Annons:
Etikettdatorköp
Läst 5053 ggr
Jossan_0101
2015-10-11 18:20

Acer eller Asus (bärbar dator)

Hej på er! Jag skulle vilja ha bara några snabb till från er! Jag skall snart köpa en bärbar dator men jag har ingen aning om vilket av dessa märken som är bäst… Har hört bra och acer men också väldigt mucket dåligt och samma med Asus sååå vad tycker ni? Vad e eran personliga åsikt? Det enda jag vill är att datorn inte ska bli jätte upphettad och att man kan ladda ner t.e.x popcorntime o att det går snabbt att komma upp på internet såå jag år jätte tacksam för svar så fort som möjligt! Ha en fortsatt trevlig kväll :)

Annons:
kissidor
2015-10-11 18:59
#1

strunta i märket, båda två gör både bra och dåliga datorer 🙂. återkom med de specifika modeller du funderar på istället så kan du få råd om dem

Värd på Mobiltelefoner och Android

Zepp
2015-10-11 19:06
#2

Som sagt vad.. skit i märket!

Som regel kan du se på priset vad du får!

Knepet är att jämföra olika datorer som kostar lika mycket.. det kan skilja på en komponent som gör skillnad för dig.

För övrigt så har jag en Acer för tillfället, före det en HP.. och före det kommer jag inte ihåg men det har varit olika datorer.. fast mest HP faktist.

Jo det var en Compaq!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kissidor
2015-10-11 20:10
#4

denna är på flera sätt avsevärt bättre, men det beror på om du behöver stort internt lagringsutrymme: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3250010

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jossan_0101
2015-10-11 20:15
#5

Stort o stort… Det vet jag inte, funkar den datorn till o ladda ner film på? Eller aa det vet nog inte du men jag SUGER verkligen på datorer så jag vet inte direkt HUR stor lagringsutrymme jag behöver :/

Zepp
2015-10-11 20:19
#6

Skall du lagra alla filmer du har tittat på lär du behöva en extern disk!

Vad lagrar du?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Jossan_0101
2015-10-11 20:21
#7

Men asså efter jag kollat filmerna jag laddat ner så brukar jag alltid radera dom helt från datan för annars tar det en j**la massa plats!

kissidor
2015-10-11 20:25
#8

den är mycket snabbare än de andra två pga ssd-disk, och så har den full HD-upplösning så den bör vara klart trevligare att titta på. och med 8GB RAM och den processorn så kan det omöjligt vara några problem i sig att streama lite film. men hur pass stark wifi-mottagning vare sig den eller de andra två har kan jag omöjligt veta nåt om förstås :). med popcorntime sparar du ju inget på datorn så det kan inte ställa några större krav på hårddiskutrymmet. men 128GB är förvisso ganska lite, så brukar du spara musik och filmer på datorn blir det för lite. men du kan ju alltid koppla in en extern hårddisk när du behöver det :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Zepp
2015-10-11 20:28
#9

Bra.. och vem vill se en film man redan sett?

Dagens datorer har som regel kopiösa diskar, jämfört med din gamla!

Var bara vaken för att de med SSD är betydligt snabbare men mindre!

Har ingen betydelse om man raderar filmerna!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: