Annons:
Etikettwindows
Läst 2922 ggr
Blåtummen
10/18/15, 10:51 AM

Nybörjarguide för Windows 10

 Lyckades inte komma överens med min W8 dator och kritiken har ju inte varit nådig, så den har mest fått stå och inväntar nu att den skall få W10. 

Har även två W7 datorer som nu fått W10. Gick galant.  Användarsnittet är verkligen annorlunda och jag går lätt vilse. "Den här datorn" saknar jag men den finns nog någonstans.  Har ni tips om bra guider på nätet på hur man anpassar och hur man kommer vidare.  Med rätt handledning blir det nog bra med tiden bara användaren får en positiv känsla….

Annons:
beem
10/18/15, 10:57 AM
#1

PC För Alla har gratis Windows 10 kurs

Länken fungerar inte - se nästa inlägg.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Blåtummen
10/18/15, 11:27 AM
#3

Tack, en bra början.😎

Kaj
10/19/15, 9:54 AM
#4

Använd sökknappen nere till vänster för alla frågor typ, "dator", "kontrollpanelen", "inställningar", "wifi",  "konton", "läggtill skrivare" osv …

Vill du spara genvägar på start eller hemskärmen så sök upp objektet och högerklicka på det. Där kan du sedan välja var genvägen skall läggas

Det är inte så där jätte stor skillnad mot Win 7 egentligen. De flesta funktionerna finns där men med ett nytt grafiskt gränssnitt.

Webbläsaren Edge har mycket färre inställningar än vad Internet Explorer har. Du har dock även fått med Internet Explorer så skriv bra det i sökfältet och starta den om du inte gillar Edge. Microsoft själva säger att Edge är i ett utvecklingsläge och att man inte skall förvänta sig att den ännu är fullfjädrad.

[Jens]
10/24/15, 10:23 AM
#5

Finns lite 'genvägar' att hitta om du högerklickar på start-knappen.

beem
10/24/15, 10:51 AM
#6

#5 Det var ett bra tips. Det hade jag inte hittat. Tack för det.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Upp till toppen
Annons: