Annons:
Etikettinternet
Läst 647 ggr
Evelina.J
2015-10-19 16:10

Kan jag se hur mycket Gb jag gör av med

Kan jag någonstans på min dator se hur många Gb data jag gör av med? Har Windows 8

Annons:
Bananpaj
2015-10-19 16:11
#1

https://windirstat.info/ <-- Jag brukar använda det programmet för att se exakt vilka filer som tar mycket plats! Hoppas det är svaret på din fråga : >

Evelina.J
2015-10-19 16:15
#2

Vi har mer en diskussion om hemma vem som tar slut på internatet och funderade på om man kunde se de på datorn hur mycket som används på just min dator

Bananpaj
2015-10-19 16:17
#3

Jaha! Läste din fråga lite fort hehe! Hmm ska kika runt lite på interwebs!

EDIT: http://ccm.net/faq/30960-windows-8-1-display-the-estimated-data-usage-for-your-network-connections <-- Kanske kan vara något? Iofs 8.1 men du kanske har det? :o

Evelina.J
2015-10-19 16:17
#4

Kanske formade frågan ludigt. Undrar alltså om man kan se hur mycket internet min dator gör av med

Bananpaj
2015-10-19 16:19
#5

Fungerar på liknande sätt på Windows 10 iaf! : > 483 GB dom senaste 30 dagarna XD Herre gud!

Ladydragon
2015-10-19 18:26
#6

det bästa brukar vara att besöka operatörens hemsida och skapa/logga in på ditt konto och då brukar man få upp dataförbrukning 

gissar på att ni har mobilt bredband? vilket operatör är det? 

har ni problem med att eran surfpott hela tiden tar slut så är mitt råd skaffa fast bredband istället då kan ni surfa och göra av med hur många GB ni vill i månaden 🙂

Annons:
Evelina.J
2015-10-20 11:31
#7

Vi har 100gb Wifi och är 4 som surfar. Men jag kom på att de är jag dom gör av med de mesta. Glömt stänga av mina nerladdningar ett program så har laddat upp data hela tiden så de har ju slukat internet

JonasDuregard
2015-10-21 19:02
#8

#0 Det finns säkert program som är till för att bokföra precis sådant här, men ett enkelt mått som bara visar sen senaste omstarten kan man få så här (en liten reservation för att jag inte minns exakt vad den svenska översättningen av menyvalen är): 

Gå till Nätverks och delningscenter sedan inställningar för nätverkskort. Dubbelklicka på din anslutning så borde du få upp en liten ruta där det bland annat står hur många byte du har skickat och tagit emot. 

Lyckas du inte med det pröva följande: Starta kommandotolken (Så här: tryck windows-knappen och r, skriv "cmd" i fönstret som dyker upp och tryck kör). I terminalfönstret skriver du "netstat -e" och trycker enter.

Upp till toppen
Annons: