Annons:
Etikettdatorköp
Läst 4523 ggr
[Cookies1994]
10/24/15, 3:41 PM

fråga angående lantbrevbärarlinje

Jag ska beställa en dator från webhallen med hempaket det stod att dem inte skickar paket där det finns lantbrevbärarlinje om jag minns rätt. hur kolla rman upp om ens adress tillhör sånt? finns det andra sätt än att kontakta posten?

Annons:
beem
10/24/15, 3:43 PM
#1

Har du kollat postens hemsida eller  där du köper datorn.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zepp
10/24/15, 3:49 PM
#2

Hempaket innbär först o främst att du måste vara hemma vid leveranstillfället!

Då de flesta är på jobbet/skola/what ever på de tider då posten/andra levererar så är det ett dödfött leveranssätt!

Styr om till att levereras till närmaste utlämningställe.. då får du en lapp hem i brevlådan och kan hämta ut inom fem dagar!

Fick en gång ett paket via UPS.. det var något av det krångligaste jag varit med om!

De försökte köra ut till mig två gånger.. jag har jobb och är inte hemma på dagtid!

Till slut fick jag stopp på eländet och kunde hämta det på närmaste UPS-central!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Cookies1994]
10/24/15, 4:02 PM
#3

Undrar inte över det :)

undrar över lantbrevbärarlinje enbart :)

beem
10/24/15, 9:30 PM
#4

Kolla Webbhallens hemsida - leveransvillkor.  Det står bla så här.

Om lantbrevbärarlinje
Om du är osäker på om din postadress är en lantbrevbärarlinje ber vi dig kontakta Posten på 020 - 23 22 21 för ytterligare information.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Cookies1994]
10/25/15, 5:36 AM
#5

#4 Men ja.. jag har redan kollat det de är ju därför jag ställde frågan..  jag undrar om det fanns någon internetsida där jag kunde kolla upp om min adress hör till en lantbrevbärarlinje elr om det fanns något annat sätt att kolla upp det än att kontakta posten, men har mejlat posten nu.

beem
10/25/15, 11:33 AM
#6

Jag menade med mitt svar att det är Posten du måste kontakta.  De har de rätta uppgifterna.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
[Cookies1994]
10/25/15, 2:42 PM
#7

#6 jo och det vet jag ju redan, min fråga var mer om det fanns andra sätt att kolla upp det på.

papa-bear
11/1/15, 7:20 PM
#8

har svårt att tro att någon är så nördig att de lägger tid på sådan information, i min hemstad är det i stort sett bara stadskärnan som inte tillhör lantbrevbärarlinje. däremot finns det ju de som har paketutkörning efter "normala" arbetstiden, men det måste ju beställas vid checkouten i webshopen. 

och varför du inte vill ringa och fråga posten om du bor på en linje och frågar här istället, känns ju lite weird.

så här skriver netonnet på sin sida om fraktsätt:

Om du bor på en lantbrevbärarlinje och har valt hemleverans kommer Posten lämna en avi i din brevlåda. Därefter ska du kontakta Posten på 0771-33 33 10 för utkörning av din beställning. Vänligen observera att leveranstiden blir några dagar längre vid lantbrevbärarlinje.

maxiq
11/2/15, 9:21 AM
#9

Om näst sista siffran i ditt postnummer är 9 så har du lantbrevbäring


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

papa-bear
11/2/15, 10:29 AM
#10

i så fall är det upp till varje postcentral att bestämma vad som är lantlinje, i min kommun, söderhamn, är i stort allt utom kärnan lantlinje, själv bor jag 3 km från centralen, har 6 som näst sista, och om mina paket inte går ner i lådan får jag hämta dem hos något av ombuden. sämst är det för de som bor i nordvästra hörnet, 2 till 4 mil från staden, de måste åka till ett ombud inne i staden.

sedan har ju inte alla webshoppar erbjudande om utkörning heller, så det är något man får kolla och göra upp med dem och deras leverantör.

TjockaBerta
11/6/15, 2:28 PM
#11

Brukar man inte märka om man har lantbrevbärare eller inte?

>>>Malum domesticum<<<

[Cookies1994]
11/10/15, 5:07 PM
#12

Som sagt jag visste inte om jag hade en lantbrevbärarlinje och jag ville bara vara 100 % säker då jag ändå bor mer åt landet, jag har kontaktat posten! jag undrade bara om det fanns fler sätt att kolla upp det på än att kontakta posten. Jag hade kollat upp allt noga och allt gick bra, denna tråd är inte aktuell längre eftersom allt löst sig och jag redan fått informationen jag behöver ifrån posten.

Zpookey
11/17/15, 10:23 PM
#13

Haha…när jag läste rubriken så tolkade jag det som att någon hade en fråga om gymnasielinjer och blev förundrad över att där fanns en lantbrevbärarlinje, och undrade samtidigt varför en sådan fråga fanns på datorn.ifokus. :)
Det var tydligen en helt annan lantbrevbärarlinje. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: