Annons:
Etikettdatorköp
Läst 2905 ggr
[strawberry_pink]
10/31/15, 4:41 PM

Skicka laptop via posten tips!

Hej, jag köpte en dator som skickades hem till mig sen visade det sig att den har ett systemfel så måste tyvärr skicka tillbaks datorn så dem kan få kolla på den och fixa till den, jag tänkte skicka tillbaks laptopen i samma förpackning som den kom i men den skickades med hemleverans så den hade bara en vanlig datorkartong inget skydd, skickar jag datorn via posten kanske den måste utstå en del stötar osv hur ska jag kunna skydda den är det bubbelplast man virar omkring, vart kan man hitta bubbelplast, finns det annars något annat stötdämpande jag kan vira runt som man finna typ på ica/konsum osv? tack för svar!

Annons:
oddahviing
11/1/15, 11:29 AM
#1

Du kan knöggla ihop massor av tidningspapper och lägga runtom också som nödlösning.

'-Headlights on the highway-'

[strawberry_pink]
11/1/15, 11:30 AM
#2

#1 Ja, det kan ju säkert funka.. Det borde vara lite stötdämpande iaf..! bättre än inget.

Marinas Mix
11/2/15, 2:25 PM
#3

Antar att du fått en fraktsedel från datorföretaget? Skulle  stoppa ner datorn i sin kartong och sedan  ner med kartongen i en större kartong och där i mellan någonslags stoppning, exempelvis bubbelplast.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[strawberry_pink]
11/2/15, 4:20 PM
#4

#3 Jupp men har inte bubbelplast.. så, vart får man tag i det? annars så kanske tidningspapper funkar?

Marinas Mix
11/2/15, 4:37 PM
#5

Bara du packar in den inre kartongen så den inte glider runt, så duger tidningspapper också. Du behöver ju inte tänka på vikten.
Bubbelplast finns bland annat på biltema

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[strawberry_pink]
11/2/15, 4:56 PM
#6

Vart kan man hitta kartonger då? jag har bara en vanlig kartong som datorn kom i men den är ganska liten

Annons:
Marinas Mix
11/2/15, 5:20 PM
#7

Närmsta matvarubutik? Fråga någon expedit där, de brukar ha kartonger över och bli glada om någon "tar" hand om dem. Eller kanske någon granne?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[strawberry_pink]
11/2/15, 5:24 PM
#8

#7 Har aldrig sett kartonger där, men man kan säkert fråga.

Marinas Mix
11/2/15, 5:41 PM
#9

Man ska komma precis när de packar upp varor😃. Så lärde jag mig det. De brukar bli glada om någon vill ha kartongerna, det innebär ju mindre mängder i deras sophämtning. Behöver jag kartonger går jag till affären och frågar.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Upp till toppen
Annons: