Annons:
Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 3455 ggr
AnimalLover!
11/15/15, 9:06 AM

Skaffa/aktivera IPv6 adress

Min dator är inställd på att erhålla IPv6-adress automatiskt men när jag kollar upp adress (test-ipv6.com) så hittas ingen.

Hur gör jag för att se min adress alt. bli tilldelad en ny? Funkar det med kommandotolken?

Annons:
[VSK]
11/15/15, 9:51 AM
#1

Det är din internetleverantör som bestämmer om de ska använda IPV6 eller IPV4. Då så gott som alla ISP (internetleverantörer modell större) köpt på sig IPV4-adresser så används dessa först och främst. 

Så du har IPV4 med andra ord.

AnimalLover!
11/15/15, 10:08 AM
#2

#1 Jag vet att jag har IPv4, men min VPN/proxy strular och jag får meddelanden av tjänsten att kontrollera min IPv6-trafik vilket inte skett förut vilket måste betyda att jag har/- har haft IPv6 (också). Vore konstigt om det helt plötsligt blev ett krav bara sådär.

[VSK]
11/15/15, 10:36 AM
#3

#2

Prova att stänga av IPV6 så får vi se vad som händer. Om det funkar med IPV4, varför då inte köra med det?

AnimalLover!
11/15/15, 10:52 AM
#4

Om vad funkar med IPv4? Med "strular" så syftade jag på att min VPN-tjänst (som jag är väldigt nöjd med och helst ej vill byta ut) inte funkar just nu utan enbart skickar meddelanden om att kontrollera IPv6-trafik när jag försöker att ansluta.

[VSK]
11/15/15, 11:07 AM
#5

#4

Då får du kika över inställningarna i din dator gällandes "anslutning" och se om du ändrat nåt för proxy där. Finns väl nåt vad är som är liknande "använd internet explorers inställningar" eller nåt liknande.

Lika så så får du kika över inställningarna för din VPN. För mig låter det som att din dator är felaktigt inställd för IPV6 i dina inställningar.

Funkar inte nåt av dessa förslag så får du nog kontakta din VPN-support.

Zpookey
11/17/15, 9:46 PM
#6

Stäng av IPV6 helt så försöker inte din VPN-tjänst med IPV6. Tvivlar på att du behöver ha IPV6 aktiverat.

Annons:
Kaj
11/18/15, 2:10 PM
#7

Precis stäng av IPV6 - de allra flesta kör fortfarande bra på IPV4.
Du stänger av det på nätverkskortet.

Upp till toppen
Annons: