Annons:
Etikettövrigt
Läst 3670 ggr
Usagi_
11/21/15, 6:19 PM

USB:n fastnat i datorn..

Hej! Vi har skaffat en ny dator, vet inte vad det är för dator dock. Och jag skulle fixa med mina bilder så jag stoppade i mitt USB-minne men nu går den inte att ta ut.. Alltså vad ska jag göra, jag rent ut sagt går sönder om USB-minnet går sönder.. Tacksam för snabba svar!

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Annons:
Zpookey
11/21/15, 6:24 PM
#1

Kommer du åt filerna på USB-minnet? Om Ja, så kopiera över allt till hårddisken så att du är säker på att du har en kopia på datorn.

Om det är så att USB-minnet fysiskt har fastnat i porten så skulle jag ta den till en datorbutik som kan hjälpa dig annars är det stor risk att du förstör datorn om du sliter ut minnet.

Inkanyezi
11/21/15, 6:25 PM
#2

Om du inte har haft sönder det redan, så ska det inte kunna fastna i ett USB-uttag, så du har kanske stoppat det i en annan port på datorn?

Om du vickar lite lätt på det sidledes, höger-vänster upprepade gånger, och samtidigt drar, så ska det komma ut.

Om det sitter i fel port kan troligen inte USB-minnet gå sönder av att du drar, men möjligen porten i datorn.

Usagi_
11/21/15, 6:30 PM
#3

Tack för svaren, det gick nu. Vågade inte dra för hårt. Annat problem nu; filerna syns inte i datorn när man satt i USB-minnet. Datorn bara laddar. Är en Windows 8, tror det är någonting som inte är färdigladdat ?

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

thenameless
11/21/15, 6:30 PM
#4

Lyssna på farbror inkan . Det låter vettigt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Inkanyezi
11/21/15, 6:37 PM
#5

När man stoppar in ett USB-minne första gången kan det ta flera minuter innan datorn känner igen det - den "bara står och laddar". Nästa gång man stoppar in samma minne kommer det upp på skärmen direkt, eftersom datorn då känner igen det.

Så om det verkligen var en USB-port du stoppade den i, så ska datorn hitta det, men det kan ta längre tid första gången.

Det är också lite skillnad om det är en blå plastbit i öppningen på minnet, USB3, och med ett sådant minne går överföringen fortare om porten på datorn också är blå på samma sätt. Det blå minnet kan då gå in lite djupare och ansluta ett par kontakter till. Så om ditt minne är USB-3 och det ser du på att plasten inne i kontakten är blå, så ska du helst stoppa in det i en port som också är USB-3.

Det fungerar också i en USB2-port, men med långsammare överföring.

Upp till toppen
Annons: