Annons:
Etikettdatorköp
Läst 2690 ggr
Swadika
2015-11-21 20:58

Skrivdator

Jag skulle behöva en skrivdator. Jag har idag en laptop men då jag ofta ser serier när jag skriver(plus att min laptop har så nära till distraktioner) så behöver jag något annat att skriva på så jag kan se serier på min vanliga dator. Plus att min laptop är för stor för att kunna ta med sig överallt.

Egentligen behöver jag inte ha internet på den, det enda jag behöver är att word/open office fungerar på det. 

Lite krav, alla behöver inte uppfyllas men så många som möjligt
- Runt 12-13'' skärm då den ska vara enkel att ta med sig
- Bra batteritid, gärna minst 6 timmar.
- Måste ha USB port
- Så billig som möjligt, den ska bara användas att skriva på. 
- Tåla att tas med överallt, så den behöver vara lite stryktålig.
- Måste ha tangentbord. Inte intresserad utav en surfplatta trots att det går att köpa tangentbord till.

Det jag nog egentligen söker är en modern skrivmaskin, haha 😃

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
kissidor
2015-11-24 13:09
#2

om du kunde tänka dig att använda google docs istället så skulle en chromebook kunna vara ett lämpligt alternativ - de har ofta helt grym batteritid. chromebooks gör sig ju dock bäst om man använder dem MED internet 🙂, men man kan jobba offline i google docs.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2104&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=l=s245901399

Värd på Mobiltelefoner och Android

Swadika
2015-11-29 22:08
#3

#1 och #2 Tack ska kolla in datorerna ni tipsar om :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Kaj
2015-11-30 10:01
#4

Skall du skriva i Word men inte behöver alla super kommandon så kan du skaffa ett gratis Microsoft konto. Då får du hela Office paketet on-line. Dvs om du startar ex Word så startas den i din webbläsare (du laddar inte ner och installerar något på din dator) och du kan skriva och redigera precis som vanligt. det finns lite färre funktioner med de allra flesta finns med.
Du får även e-post genom Outlook, Excel, PowerPoint, Sway OneDrive mm
Du kan lagra dina filer på OneDrive (15 gig gratis utrymme) eller lägga dom som en Office fil på din dator.
Dessa program får du gratis

Här skaffar du dig ett gratis Microsoft konto.
https://signup.live.com/signup?wa=wsignin1.0&ct=1448873861&rver=6.1.6206.0&sa=1&ntprob=-1&wp=MBI_SSL_SHARED&wreply=https%3a%2f%2fmail.live.com%2f%3fowa%3d1%26owasuffix%3dowa%252f&id=64855&snsc=1&cbcxt=mail&bk=1448873861&uiflavor=web&uaid=9ffae95bb7f945b99ab390236b82f342&mkt=SV-SE&lc=1053&lic=1

Swadika
2015-11-30 10:36
#5

#4 Tack men det vet jag :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
2015-12-03 23:55
#6

Söker fortfarande tips, de ni tipsat om är säkert jättebra, men de är så avancerade. Jag behöver egentligen bara ett skrivprogram och en usb port. Men det verkar ont om oavancrade datorer. Jag har kollat lite på dem som ni tipsat om och kanske blir någon utav dem om jag inte hittar någon som är mer som jag letar efter.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Upp till toppen
Annons: