Annons:
Etikettwindows
Läst 707 ggr
papa-bear
2015-12-08 21:07

jãvla utforskarhällvete

en gång om dagen vid varje uppstart kan jag öppna utforskaren, sedan hänger den sig. Windows 10.

Annons:
[VSK]
2015-12-08 21:51
#1

Märkligt…

Starta Commandotolken som admin (högerklicka på cmd och starta som admin). Sen skriver du sfc /scannow och trycker på enter.

Då kollar Windows igenom systemfilerna och reparerar vid behov (om det går att reparera vill säga).

papa-bear
2015-12-09 20:12
#2

provade, inget fel hittade, öppnade utforskaren, klickade runt lite, det hängde sig, skitkul. not.

Cindy-
2015-12-11 22:47
#3

Usch jag hör överallt att folk har problem med Windows 10. Jag vågar inte ladda ner det.

[VSK]
2015-12-12 00:20
#4

#2

Skumt. Och du har inte haft liknande fel med annat OS?

Kan ju vara precis vad som helst. Får du inte ordning på det så gör en återställning från scratsch och hoppas på att installationsprogrammet laddar ned nyare drivisar. 

#3

Ja det finns de som har mkt problem, och de som inte har några. Jag har bara ett enstaka buggar, men inget som orskar nån krasch eller liknande.

papa-bear
2015-12-12 11:27
#5

jag kommer runt mitt problem genom att ha skapat en mapp på skrivbordet, där jag tänkte lägga lite av varje, men upptäckte att om jag går den vägen så fungerar det längre, blanka ikoner, men så länge jag klickar mig genom mapparna så kan jag öppna filerna, sedan får jag se vad som hänt sedan jag ändrat vilka program som skall användas när jag vill titta på klipp eller läsa pdf, windows alternativ saknar lite av de grejer som jag vill ha, åtminstone har jag inte hittat var jag kan ändra till hur jag vill ha det.

[VSK]
2015-12-12 12:28
#6

#5

Ladda hem nya drivrutiner till din dator och installera de. I bästa fall installera om eftersom din dator kraschat så mkt. Har du kollat så att din/dina hårrdiskar/SSD mår bra?

Annons:
Upp till toppen
Annons: