Annons:
Etiketthårdvara
Läst 946 ggr
Gunlog
2015-12-28 12:46

Lamina Win8

Hej alla!

Fick rekommendationer att fråga här hos er.

Mitt problem är Start-knappen som finns på höger sida ovanför volym. Om jag är på Skrivbordet tex, eller i en app så kan jag trycka på den för att komma till Start-menyn. Samma funktion som ipad har i sin knapp i nederkant.

När jag trycker in knappen så kommer klickljudet, men inget händer. Jag vet inte hur jag aktiverar den, eller om något är fel med den.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Zpookey
2015-12-29 23:15
#1

Den knappen är väl till för att sätta Laminan i viloläge om man har det aktiverat?
Lamina har ingen sån knapp som iPad har eftersom att det inte är en iPad och inte funkar som en sådan heller.
En Lamina är som vilken annan Win8-dator som helst (eller Win10 om man uppdaterat till det….vilket jag även rekommenderar att du gör eftersom att Laminan blir roligare att jobba med då).
I Win 8 på en Lamina så drar du med fingret in från höger eller vänster.
Och vill du stänga en app helt så drar du med fingret från överkanten och ner till botten.
Alternativt så kan du klicka på Windows-tangenten om du har Laminan dockad till tangentbordet.

Gunlog
2015-12-30 01:48
#2

Halloj Zpookey!

Jag kunde inte hitta inställningar till den så jag gjorde en fabriksåterställning och då fungerade den knappen igen. Den knappen finns på höger sida ovanför volymknappen.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Zpookey
2015-12-30 09:05
#3

Ok. Då hade jag fel om knappen.
Har inte använt knappen själv eftersom att jag kört swipe-metoden från kanterna eller windowsknappen.
Bra att det löste sig.

Upp till toppen
Annons: