Annons:
Etikettspel
Läst 1589 ggr
Tregly
2016-01-05 13:16

finns ingen exe.fil?

Hej! Sitter o försöker installera ett lite äldre pc-spel till lillasyster. Problemet är att datorn inte hittar någon exe.fil efter installationen. Datorn har windows 8 om det är till någon hjälp? Spelet heter "häst & ponny mitt stuteri". Det har fungerat tidigare men det var på en äldre dator och då var inte spelet vårat. Så vet inte historiken om man säger så 😉

Vore schysst om någon kunde hjälpa! 😃

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Annons:
LinaLj
2016-01-05 16:08
#1

Installerar du via cd/dvd?

Tregly
2016-01-05 16:21
#2

Den verkar installera via dvd såg jag nu när jag skulle installera om det. Är det det som är problemet tro? Den verkar automatiskt välja dvd.  Datorn är en vanlig hp laptop om det är till nån hjälp. 🤔

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

LinaLj
2016-01-05 17:55
#3

Prova att gå in på "den här datorn" och sedan högerklicka på cd eller dvd driven där spelskivan finns och välj öppna. Då kommer du att se alla filer på skivan och där letar du upp .exe filen och högerklickar och väljer "kör som administratör".

Tregly
2016-01-07 11:40
#4

Det har jag provat, men hittar ingen exe fil där :/

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

[VSK]
2016-01-07 13:51
#5

Öppna utforskaren och sen är det bara stega dig vidare till installationsmappen och leta rätt på exe-filen. Du kan högerklicka och skapa genväg till skrivbordet om du vill ha den där. Smidigare kanske är att välja aktivitetsfältet istället. Eller så högerklickar du på filen och drar den till "starknappen" och släpper musknappen vid rätt tillfälle..

Tregly
2016-01-10 23:51
#6

Installationsmappen har jag hittat. Men det finns ingen exe-fil i installationsmappen. Det är där problemet ligger.

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Annons:
[VSK]
2016-01-10 23:56
#7

Det var märkligt.

Har du provat installera spelet i kompatibelt läge?

Hoseok
2016-01-12 19:08
#8

Hoppar in några dagar efter.

Jag har det spelet också. Jag tror att kopian av spelet jag har är kaputt.
Det finns två olika häst och ponny-serier. Den serien du snackar om (Med rosa fodral) är extremt kasst gjorda. Antingen köpta spel från andra länder eller dåligt gjorda spel som kastats ihop på en minut. 

Jag har ett svagt minne av att det är just det spelet du snackar om som jag inte fick igång heller. Jag tror faktiskt det är en aning kört, men jag kan testa installera det själv och se om Jag får igång det och återkommer isåfall.

Har du windows 7, 8, 10 eller tidigare?

Tregly
2016-01-16 19:00
#9

#7 hur installerar man i kompatibelt läge? :) #8 ja jag har ett annat spel av den serien, "egen häst", och den fungerar inte som den ska heller. Läst om många som har problem med dem. Jag har windows 8. Ja det verkae kört här med.. Återkom gärna om du lyckas få igång det! :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Hoseok
2016-01-16 19:19
#10

Jag installerade spelet igår och jag vet hur du löser det!

Du måste manuellt föra över filerna från skivan till datorn efter installationen.

1. Stoppa in skivan.
2. Öppna "den här datorn" och högerklicka på skivan, välj öppna i nytt fönster.
3. Lokalisera mappen som heter antingen SWE eller SV.
4. Kopiera alla filer som ligger där i. Alla!
5. Leta upp mappen där du installerat spelet på din dator. Den heter MyEstate.
6. Gå in på bin i den mappen.
7. Klistra in alla filer du precis kopierat från skivan.

Du måste kopiera alla filer, inte bara exe-filen.

Det funkade för mig!

Upp till toppen
Annons: