Annons:
Etikettövrigt
Läst 778 ggr
svenne
1/10/16, 1:56 PM

Får ej ljud till TV via HDMI

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Har helt ny stationär dator, helt ny TV. Har kopplat HDMI-sladd till TV:n och allt fungerade helt korrekt från början. Nu helt plötsligt blir det inget ljud i TV:n men bilden är perfekt, i rutan där man ändrar inställning för att få ljud och bild till TV:n står det nu att de högtalarna är frånkopplade, vad beror detta på och hur får jag tillbaka den tidigare inställningen så att ljudet fungerar igen? Har försökt med det mesta (tror jag). Någon vänlig själ som vet ?

Annons:
Zpookey
1/10/16, 4:36 PM
#1

Jag kör standardfrågorna…har du startat om datorn och TVn?
Har du testat att dra ut HDMI-kabeln och sätta i den igen?
Finns där några ljudinställningar som du kan göra i TVn?

[VSK]
1/10/16, 4:47 PM
#2

Som #1 Säger.

Ryck ut HDMI och in med den igen. TV:n skall vara på så klart när du rycker kabeln.

svenne
1/10/16, 6:50 PM
#3

Tack för Era svar!
Har gjort allt detta som ni säger, även startat om datorn utan att det ändrade sig tillbaka till de rätta inställningarna. Startade dock om datorn en gång till efter att ha läst era råd och då, vips funkade det igen. Ibland lever datorer m.m. sina egna liv även om det är nya grejer.

Än en gång tack!

[VSK]
1/10/16, 6:52 PM
#4

🙂

Zpookey
1/10/16, 7:30 PM
#5

Omstarter brukar bara fungera efter att man ställt frågan här. 😃😂

svenne
1/10/16, 8:02 PM
#6

Ja, det verkar så. Konstigt, jag gjorde omstart bland de första åtgärderna men det hjälpte inte men efter att ha ställt frågan här och efter ytterligare en omstart så löste det sig!  😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: