Annons:
Etikettwindows
Läst 1467 ggr
perth
2016-01-11 17:28

Raderade filer.

En begången dumhet. Kan den räddas?

När jag skulle flytta några mappar med musik från min överfulla C-partition till annan plats på hårddisken råkade jag ta bort filerna istället för att flytta dem. Jag svarade "ka" på frågan: "Vill du flytta de här filerna till papperskorgen?"

Någon papperskorg kan jag inte hitta. Går det att återfinna filerna. Jag har inte stängt av datorn sedan detta hände. Jaghar Windows 7.

Annons:
Hoseok
2016-01-11 17:29
#1

Det man kan göra direkt efter att man har raderat är att trycka ctrl + z. Då går du tillbaka ett steg i vad du gjort för något. Tror inte det funkar att du gör det nu, tyvärr, om du stängt ner mappen där olyckan skedde. Men ett tips till framtiden!

Pysslan
2016-01-11 18:00
#2

Du bör hitta papperskorgen på ditt skrivbord. Har du den inte där?

Om du saknar papperskorgen så högerklicka var som helst på skrivbordet, välj anpassa och sedan ändra ikoner på skrivbordet. Där hittar du papperskorgen.

När du fått den på plats på skrivbordet så dubbelklickar du på den, däri ska du hitta alla dina raderade filer. Välj återställ alla objekt så är skadan återställd.

Lycka till!

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

perth
2016-01-11 19:01
#3

Javisst fanns Papperskorgen uppe i hörnet.  Att flytta mapparna till rätt ställe gick också bra.

Hjärtligt Tack.

Upp till toppen
Annons: