Annons:
Etikettwindows
Läst 4352 ggr
Sindri
2016-01-27 19:57

Windows 10 - genvägar till aktivitetsfältet?

På min gamla Windows XP (bästa OS de gjort?) kunde jag dra webbsidor från adressfältet och få det som en ikon på aktivitetsmenyn (fältet längst ned på skärmen). I W10 händer absolut ingenting. Vanliga ikoner på skrivbordet går att lägga där med ett högerklick. Men hur göra med hemsidor? Hoppas någon vet.

Annons:
Kaj
2016-01-28 12:44
#1

Högerklicka på appen eller programmet och välj fäst i aktivitetsfältet

Sindri
2016-01-28 17:01
#2

Ja, det vet jag, men det handlar om websidor. I XP var det bara att dra från adressfältet till aktivtetsfältet. Alla länkar som låg där öppnade sig automatiskt i nya flikar. Mycket enkelt och praktiskt.

Zepp
2016-01-28 18:15
#3

Nu är det nytt.. inget är enkelt längre.. bara att vänja sig!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sindri
2016-01-28 18:24
#4

Storebror ser mig - och tar hand om allt! Vi skall väl inte behöva tänka själva……🤫

Zepp
2016-01-28 18:57
#5

Beror vilken storebror man har?

Man skall ständigt vara inloggad på Google, Fejan, Twitter, Microsoft.. utan att annat än att de erbjuder en nya ekonomiska transaktioner eller reklam, som man inte ens visste att man behövde!

De kan stoppa upp något där ryggen går över till benen!

Den enda storebror jag har förtroende för är FRA.. de är iallafall den enda myndighet som lyssnar på Svenska folket!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Record
2016-01-28 22:31
#6

#Zepp

Den storebror jag hade var bra, lyssnade inte alltid och maten var bra, 95 kg vid muck. Bättre än att spela Svarte Petter med Microsoft program. 😃

Annons:
Kaj
2016-01-29 15:43
#7

Förstår inte problemet Sindri.

Jag drog just www.ifokus.se för att testa och den släppte jag i aktivitetsfältet och där ligger den snyggt och prydligt nu.
Du måste så klart ta tag i ikonen vid adressfältet men det vet du nog eftersom du gjort detta på XP.
Men funktionen finns kvar i Win 10 och IE11 (MS Edge funkar inte)

Sindri
2016-01-29 17:49
#8

Jag har provat med en massa sajter och det bara inte fastnar. Vanliga program är inget problem, men just websidor. Är väl nån inställning…….. Men jag har googlat på det och inte hittat någon lösning där heller. Suck!
Hoppas få hit min "datakonsult" snart så jag kan få hjälp.

Upp till toppen
Annons: