Annons:
Etikettövrigt
Läst 1400 ggr
aneri
2016-02-12 10:25

Hoppande markör

Jag har problem när jag ska skriva på min laptop. När jag skriver så hoppar markören kontinuerligt till andra ställen i texten så att texten blir oläslig. Jag måste  hela tiden gå tillbaka i texten och ta bort bokstäver som har hamnat fel och skriva om dem på rätt ställe. Detta är min tredje laptop som jag har samma problem med. Vet någon vad det kan bero på? Min stationära dator har jag inte det problemet med.

Annons:
Kaj
2016-02-12 10:36
#1

Min förstatanke är att eftersom du säger laptop - kan det vara så att du kommer åt musplatan då du skriver?
Dt skulle i så fall förklara varför du inte får det problemet på din stationära dator.

Om inte:
Har du något speciellt program installerat på dina laptoppar som du inte ar på din stationära ator.

Sindri
2016-02-12 11:14
#2

Haha - har precis samma problem på laptopen och på min surfplatta. Jag har tagit för givet att det är att jag kommer åt något på musplattan.

Jag vet ju att jag inte skall hålla nåt finger där i onödan för då kommer de här "oberäkneliga" in- och utzoomningarna. Så jag tror det är når fel man själv gör.

Men visst är det irriterande.

aneri
2016-02-12 12:27
#3

#1 Jag har inget program installerat på laptopen utan endast på den stationära. Jag ska kolla om det kan vara så enkelt att jag kommer åt musplattan.  

 Ajaj, nu har jag skrivit allt det här och hållit koll på mina fingrar och armar utan  att markören har hoppat.    Nu skäms jag lite. Jag köpte en ny laptop  två gånger för jag trodde det var fel på dem. 

Sindri, du var smartare än jag . 😉

Tusen tack för hjälpen Kaj, nu blir det roligt att skriva och fort kommer det  att gå också. 🙂

Sindri
2016-02-12 13:42
#4

😎

JMW
2016-02-12 22:13
#5

Precis samma sak hände för mig. Så lätt att komma åt pekplattan. Jag kan inte avaktivera den så jag har tejpat en pappbit över för att inte komma åt. Jo, jag använder mus trots att jag har laptop. Avskyr pekplattan.

Zepp
2016-02-13 14:30
#6

Aaaaaaaah, samma bekymmer med min laptop!

Man får f*n skriva i ett himla tempo.. alternativt vara superkoncentrerad på var markören står när man trycker man trycker ner nästa tangent.. om man behövde tänka mellan tangenttryckningarna!

Troligen är det en ny finess som implicerats av MS,  dvs man skall inte behöva tänka alls, bara kräkas ut alla sina tankar..hur imbicilla de nu en är?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: