Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1333 ggr
Alexxiis
2/29/16, 5:22 PM

Headset eller headset & mikrofon?

Hej!

Skulle behöva lite tips och råd angående mitt kommande köp. Det är nämligen så att mitt nuvarande headset har gått sönder för andra gången (Razer Kraken Pro) och jag har nu bestämt mig för att det är dags att köpa något nytt.

Nu till min fråga, är det bättre om jag köper ett headset eller ett headset och en mikrofon? 

Håller inte på med streaming eller så utan använder bara mikrofonen på mitt headset till Skype och dylikt. Vill gärna ha så bra ljud och mic som möjligt och vill allra helst inte punga ut över 2000 kr.

Misstänker själv att headset antagligen kommer vara smidigare då jag klurar lite på om mikrofonen tar upp mycket plats på skrivbordet när man spelar och är i vägen eller inte.

Vad tror ni?

Annons:
Alexxiis
2/29/16, 6:49 PM
#1

*Tillägg* 

Funderar ändå på att köpa en ny webbkamera så vad tror ni om en webbkamera med inbyggd mikrofon och ett headset?

[VSK]
2/29/16, 11:34 PM
#2

Vad ska du ha två mikrofoner till? Du kommer bara få rundgång eller medhörning.

Kaj
3/1/16, 11:57 AM
#3

Köp riktiga trådlösa lurar vet ja.
Blutooth lurar med mikrofon får du lätt för under 2.000
Skulle tro att runt 1.000 får du bra grejor. Då kan du även lyssna på musik, svara och ringa samtal och prata. En grej för allt och det är bra ljudkvalitet i dom för de är gjorda för musik i första hand.

Alexxiis
3/1/16, 7:01 PM
#4

#2 #3 Okej, tack för snabbt svar! Har ni något headset ni kan rekommendera? Jag har funderat lite på Kingston hyperx cloud 2 då jag hört mycket gott om det. Har ni några egna erfarenheter kring det headsetet?

[VSK]
3/1/16, 7:03 PM
#5

#4

Nepp.

Kaj
3/2/16, 10:21 AM
#6

Jag köpte för något år sedan dessa lurar från Philips - de är helt grymt bra ljud på dom.
Den har ett nytt system som gör att det inte är en kåpa som omsluter öronen utan den sitter ovanpå öronen med ett mjukt material som isolerar. Lite mer ljud tränger in utifrån än för helt omslutande kåpa men är inga problem. Tvärt om med omslutande kåpa kan man känna sig nästan lite instängd. Det gör man inte med denna.
Det finns ingen mikrofon hängande utan den sitter i själva luren.
Kopplar upp via Blåtand och sedan funkar min Samsung mobil perfekt med den. Ljudet som sagt mäktigt. När ett inkommande samtal kommer trycker man bara på sidan av luren för att svara.
För att ringa ett samtal så slår man numret på mobilen och sedan är det bara att prata på.
För musik kan man trycka på lurens sida för att hoppa till nästa låt. Ett dubbelklick backar till föregående låt.
Man laddar den via vanlig USB mot vägg uttag eller dator. För musik ger den ca 5 timmar och taltid ca 12 timmar.
En finess denna lur har som inte många andra har är att det även ingår en vanlig 3,5 mm plugg. Det innebär att om man inte vill eller kan koppla upp sig mot blåtanden så kan man köra direkt med 3,5 mm pluggen. Denna är även bra om batteriet tar slut och man inte hinner ladda.
Att använda den som headset till Skype od ser jag inte som några problem om datorn bara klarar Blåtand. Bara att mappa upp den med datorn så skall det funka även om jag inte prövat just detta själv för jag har inte det behovet.

http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/tillbehor-till-surfplattor/bluetooth/handsfree/philips-shb9150-bluetooth-headset-p23423

Annons:
[VSK]
3/2/16, 11:05 AM
#7

#6

Jag har föregångaren, och de är bekväma samt har en ganska bra batteritid.

Alexxiis
3/2/16, 9:56 PM
#8

#6 #7

Tack så mycket, har faktiskt inte hört något om dem men skall kolla runt lite! :)

[VSK]
3/2/16, 9:57 PM
#9

🙂

Upp till toppen
Annons: