Annons:
Etikettövrigt
Läst 1310 ggr
ilenna90
3/4/16, 4:42 PM

ställa om klockan?

trodde inte att datorklockan kunde gå fel faktiskt men det gör uppenbarligen min. alla övriga mobiler/klockor/plattor visar på 16.30 medans datorn visar 16.28 och det har varit så här under någon vecka i alla fall. men jag hittar ingen inställning att ställa om klockan på? men det måste det väl ändå finnas eller måste man ha fel tid på datorn? o_o jag har Windows 10
är det någon som vet hur man ställer om den eller om det finns något man kan göra?

Annons:
VildaVittra
3/4/16, 5:05 PM
#1

Nu har jag inte Windows 10, men det brukar bara vara att klicka på klockan nere i högra hörnet och välja "ändra inställningar för datum och tid". Därefter väljer du "Ändra datum och tid".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ilenna90
3/4/16, 5:19 PM
#2

haha men vad typiskt, jag har varit inne på dom inställningarna flera gånger men då kunde man bara välja automatisk tidszon osv, men nu gick det att ändra! :) brukar ofta vara så, att när man väl frågat löser det sig ;)

Kaj
3/8/16, 9:45 AM
#3

Klockan skall inte kunna gå fel för den synkronisras hela tiden mot en internationell server som har tiden inställd från et atomur. Tiden kan/ska då endast gå fel med sisådär en miljardelssekund per år miljon eller så.

Så jag skulle nog kolla att din synkning mot den servern fungerar.

Ställ om tiden igen men sätt den en halvtimme fel.
Vänta ett tag alternativt starta om din dator. Nu skall tiden justeras till den exakta igen. Om den inte gör det har du felet där - jag förutsätter att du är uppkopplad mot Internet hela tiden för annars går de så klart inte.

Om klockan inte ställs om har du antagligen ett problem med Internet Timer tjänsten.
Följ dessa anvisningar så bör det rätta till sig.
http://www.tenforums.com/tutorials/6410-clock-synchronize-internet-time-server-windows-10-a.html

Upp till toppen
Annons: