Annons:
Etikettwindows
Läst 2490 ggr
[lilalila]
4/5/16, 9:27 AM

"Kunde inte ansluta till en Windows-tjänst"

En snabbfråga bara: Vad ska man göra när man startar datorn och det står "Kunde inte ansluta till en Windows-tjänst"? Det hår inte öppna någon app eller använda den på något sätt!

Annons:
Inkanyezi
4/5/16, 10:25 AM
#1

Jag skulle ju i det läget installera Linux, men jag inser att det finns självplågare som vill ha det där systemet…

[lilalila]
4/5/16, 11:03 AM
#2

Men det går inte att öppna någonting så jag kan inte installera någonting heller.

Kaj
4/5/16, 2:41 PM
#3

Det låter som om Windows tjänsten GPC (Group Policy Client) är stoppad eller har sats i läge "disabled"
Den tjänsten ska man normalt inte kunna disabla för den måste alltid vara igång annars får man ditt felmeddelande.

Pröva och starta om tjänsten genom att i sökrutan för Windows skriva "tjänster"
Leta sedan upp GPC tjänsten och se till att den är igång - om inte högerklicka och välj egenskaper och sedan sätt till Automatiskt och starta sedan tjänsten igen.

Om du inte kommer in i sökrutan och kan skriva "tjänster" kan du pröva och starta datorn i felsäkert läge. Pröva sedan om det går bättre att göra ovanstående då.
Starta sedan om datorn normalt igen efter att du aktiverat tjänsten samt sett til att den står i läge Automatiskt vid startmetod

Upp till toppen
Annons: