Annons:
Etikettwindows
Läst 1219 ggr
Otyg
2016-04-06 11:21

En tangent hänger upp sig på pektangentbordet.

Hej jag har problem med en laptop (HP) där tangentbordet på själva datorn har slutat att fungera och därför har skärmtangentbordet använts som substitut ibland ett usb-tangentbord. Datorn har nyligen uppdaterats till win10 men fungerat som den skall tills nu. Nu så hänger sig en tangent redan vid uppstart och jag har försökt med att uppdatera drivrutiner, virussöka, men utan resultat. Jag vet att jag borde formatera om operativsystem till att börja med, men datorn är inte min och tänkte höra om någon här har andra tips innan. (Tangentbordet på datorn har slutat fungera långt tidigare troligtvis fuktskadad tydligen annars är den bara lagom misshandlad)

Annons:
Record
2016-04-06 14:29
#1

Koppla in ett yttre USB-tangentbord, och låt tian reparera istället för att formatera. Kanske byta det riktiga tangentbordet först.

Otyg
2016-04-06 15:41
#2

Jo datorn måste ju in på service för den har tydligen badat vid ett flertal tillfällen hörde jag via ryktesvägar. Men som sagt den är inte min och finns ingen backup på foton mm. ännu. Problemet är att oavsett när jag kopplar in ett usb-tangentbord så fortsätter datorn att spama på en tangent så det är lite svårt att navigera. Problemet verkar bara bli värre dom senaste dagarna. Tian=Bios?

Record
2016-04-06 22:44
#3

Tian, det är lättare att skriva än Windows 10. BIOS tror ja inte inverkar här, men vatten i tangentbordet, är en klar nackdel.

Otyg
2016-04-07 14:23
#4

Yepp oboy-grogg med, även om ägaren var lika förvånad över datorproblemet som jag av dryckes valet. Men du menade det jag redan försökt att göra eller? Att koppla in 1 usb tangentbord för att reparera i win10? (Blev förvirrad när du skrev ett ytterligare tangentbord.) Går inte att göra mycket nu alls så får snart försöka ominstallation för datorn lever sitt egna liv.

Record
2016-04-07 22:18
#5

Du skriver att du ibland har ett USB-tangentbord, de andra trasiga kan du skippa, de bara stör reparationen. Helst borde de kopplas ur under tiden du kör reparationen, är det en Pavilion HP ? Då sitter det fyra skruvar i överkant av tangentbordet som du kan lossa det med, men var försiktig när du lossar bandkabeln.

Även pekskärmen stör om den är vattenskadad.

Otyg
2016-04-08 08:58
#6

Nej det är en HP envy så inga skruvar på ovansidan. Jag har inte haft isär en laptop tidigare men skall försöka ge mig på det. Yes och datorn hänger sig på samma sätt oavsett tangentbord. Tackar för svar!

Annons:
Record
2016-04-08 10:38
#7

Undrade vad datorn var för modell??? Inte skrivare.

Shailina
2016-04-08 12:59
#8

HP har en datorserie som heter Envy med. Den lanserades innan skrivarna kom.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Otyg
2016-04-09 13:30
Upp till toppen
Annons: