Annons:
Etikettwindows
Läst 3574 ggr
hund_katt
2016-04-17 01:33

avbryta windows 10??

hur får jag bort Windows 10 uppdateringen? jag "råkade" godkänna prenumerationen för jag tänkte det kunde ju vara bra att ha om jag någon gång skulle vilja uppdatera i framtiden.. MEN nu håller den på "dags att uppdatera!" och en gång började den uppdatera helt av sig själv utan att den sagt något.. lyckades iaf avbryta det. men den här "du ska uppdatera" saken fortsätter att komma.. och det går bara skjuta upp et par dagar åt gången. så jävla irriterande..  hittar ingenstans där jag kan ta bort den. loggade tillochmed in på mitt microsoft konto på deras sida för att kolla om det gick där men hittade ingenting där heller

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Bill&Bull
2016-04-17 02:26
#1

Sök i windows på återställning om det går, ska stå nånstans "återställ till tidigare windows" eller liknande. Annars om du går in på kontrollpanelen i inställningar så kanske nåt står där.

||My Love For Animals Is Immortal||

oddahviing
2016-04-17 12:44
#2

http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/windows/how-stay-on-windows-7-8-forever-3614204/

Följ råden ovan, ta bort olika uppdateringar i windows update och/eller installera GWX control panel (väldigt enkelt och lätt att använda) som gör att du slipper se Windows 10. Det är bara ett par knappar, och du kan närsomhelst få tillbaka Windows 10 om du vill ha det.

'-Headlights on the highway-'

Zepp
2016-04-17 17:12
#3

Jävla irriterande helt enkelt!

Jag har W8.1 och det vill jag behålla iomed att min dator innehöll detta när jag köpte den.

Nästa dator kommer innehålla något annat.. då kommer jag få vänja mig vd det.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Aniara14
2016-04-17 23:14
#4

#0 Här står det en del om hur man kan bli av med det här problemet.

"Scenario 3" är nog det som är tillämpligt i ditt fall, tror jag.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Record
2016-04-17 23:15
#5

#Zepp

Har du backat från "tian" 😃 Vad var problemet?

hund_katt
2016-04-18 08:15
#6

Tack för hjälpen! Ska koll mer på det när jag kommer hem 👍🏼😊

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Kaj
2016-04-18 09:30
#7

Att vänja sig vid Win 10 när man haft Win 8.1

Sån himla skillnad är det inte mellan dessa 2 versioner vad gäller utseende och beteende.

Kaj
2016-04-18 11:21
#8

#0
Du skrev att kan vara bra att ha ifall du skulle viljauppdatera i framtiden.
Du hr bara fram till juni på dig. Sedan kommer en uppgradering till Win 10 kosta pengar.

hund_katt
2016-04-18 11:56
#9

Jag vet. Men jag har bestämt mig för att inte uppdatera alls. Har ingen användning av att göra det. Windows 10 har väll sån där som ser vad man är inne på för sidor, för att anpassa efter det man är inne på? Vet att det inte är farligt såklart men jag har typ fobi för sånt xD vet inte.. Jag känner bara att jag inte vill ha det. Och jag har precis lärt mig Windows 8. Jag har absolut ingen anledning till att uppdatera, jag tjänar ingenting på att uppdatera… Plus att efter att den hållit på med det här tjatandes om att jag måste uppdatera så hatar jag den ännu mer. Kommer inte kännas bra med Windows 10. Jag vet, jag är konstig. Inget jag kan ändra på att jag är så dock :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Kaj
2016-04-18 14:45
#10

Du menar spårning av dina sidor så att reklam kan ges som passar dig.
Det ligger i Internet Explorer (och andra webbläsare med för den delen) och sparas i kakor på din dator. Rensa Internet cachen efter att du avslutar så får du inget sådant (du har det även i Win 8 kan jag lova).

Ett annat sätt är att köra internet Explorer i InPrivate läge - då sparas inga kakor eller historik om var du befunnit dig.
Du startar detta genom att välja en ny flik och klicka på InPrivate. Alternativt kan du högerklicka på Internet Explorer ikonen och där välja inPrivate
Chrome har Inkognito läge och FireFox har privat fönster läge om du använder dom och inte vill ha spårning av ditt surfande. Kom bara ihåg att om du är på sidor och väljer att logga in och kryssar i att "kom ihåg mig" så kommer du ändå behöva logga in igen nästa gång du besöker sidan för inte ens ditt lösenord och användarid sparas om du är i InPrivate läget

hund_katt
2016-04-18 22:39
#11

Aa. Finns fortfarande ingen direkt anledning till att uppdatera då xD plus att jag inte gillar Windows 10 efter att den försökt uppdatera datorn utan att ens säga något, så jag förlorade hela mitt spel!!! Och sen att den tjatar hela tiden på att jag ska uppdatera.. Hatar saker som försöker "kontrollera" vad jag ska göra. Och den har försökt göra det så kommer aldrig gilla 10an nu för det xD säger någonting/någon till mig att göra något så gör jag inte det. Hade den inte tjatat så kanske jag hade uppdaterat meen.. Ja. Windows egna fel nu. ;)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Aniara14
2016-04-18 22:50
#12

#9 "Plus att efter att den hållit på med det här tjatandes om att jag måste uppdatera så hatar jag den ännu mer. Kommer inte kännas bra med Windows 10. Jag vet, jag är konstig. Inget jag kan ändra på att jag är så dock :)"

Det är inget konstigt alls med att inte vilja bli tjatad och påtvingad saker som man varken har bett om eller behöver. Bara helt självklart och naturligt. Jag är precis likadan.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Stuartlittle
2016-04-21 08:16
#13

Vi hade windows 7 om jag inte har helt fel, en dag så uppgraderade den sig av sig självt, vi har tidigare alltid sagt nej. Men nu har jag jätte problem med internet, Vi har fiber och på datorn står det att vi är anslutna men ibland så tuggar den och vill inte komma in på sidan som man vill in på, jag stänger av startar om, drar ut kablarna till modemet  men samma skit hela tiden, så ibland hoppar skiten igång och fungerar utmärkt.,Jag undrar om det  är något i datorn som bromsar/stoppar internetet :(

Annons:
[LoveUnite]1
2016-04-21 22:09
#14

Windows 10 är kass.

Jag hade windows 7 innan vilket jag egentligen var nöjd med men ville testa 10.an, oftast brukar uppgraderingar vara lite bättre.

Men icke.

Visste inte heller om 1 månads gränsen.
Kunde aldrig återgå till windows 7 =(

Windows 10 har i stort sätt kvaddat hela min dator, sedan nya datorer innehåller väl den sk#ten också så ingen ide att köpa ny dator.

Förut kunde jag multi taska utan att datorn brumma och susa och blev varm, nu räcker det att jag har webbläsaren uppe och datorn susar och blir varm.

Aniara14
2016-04-21 22:42
#15

#14 Vad synd att du blev av med Win 7 som funkade bra för dig, och fick nåt annat som inte funkar lika bra.😕

Har du öppnat "Aktivitetshanteraren" för att kolla om det går att se vad det är som anstränger datorn så den brummar, susar och blir varm?

Om du inte lyckas fixa detta själv, så kanske det vore bäst om du kunde få nån som hjälpte dig med det, för det är ju inte kul att använda en dator som man är missnöjd med hela tiden.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[LoveUnite]1
2016-04-21 23:07
#16

#15

Jag fabrikåterställde den åter igen idag nyligen och har av aktiverat en massa i tjänsterna och iinaktiverad notifieringar och grejer, avinstallerat all onödigt.

So far är den lite bättre nu, men när jag kommer installera mina program som jag använder för bildredigering, office paketet och webbprogrammering verktygen så kommer datorn säkerligen börja köra igång igen =(

Tror helt enkelt inte denna datorn är gjord för Windows 10.

Kaj
2016-04-22 11:39
#17

#16 - där slår du nog spiken på huvudet. Datorn klarar nog Win 10 men dina program? dessa bör du kolla upp först för det kan krävas en uppdatering av dom.

Jag uppdaterade till Win 10 för nästan 1 år sedan och har haft noll problem.
Den drar ex mycket mindre CPU och disk nu än tidigare. Den överhettas inte eller något.
Jag har inga special program förutom Handbreake för att redigera videos och den funkar utmärkt med Win 10.

kort och gott - för mig var Win 10 ett lyft på alla plan. Datorn blev snabbare, mindre strul, mcyket-mycket enklare att hantera och administrera (tog mig tid i ca 1-2 timmar och köra igenom det mesta och då lärde jag mig de nya finesserna och det nya gränssnittet - vill aldrig tillbaka längre).
Har Win 7 på jobbet och ser hur mycket krångligare och sämre den versionen faktiskt är än min Win 10 hemma.

Detta är mina personliga reflektioner och jag har full respekt för att andra tycker annorlunda.

Zpookey
2016-04-26 11:21
#18

#0 och #3

Kopiera texten nedan till ett tomt "anteckningar-dokument" och spara som NoWin10.reg (se till att filändelsen är .reg och inte .txt, det kan hända att du måste inaktivera att datorn ska dölja kända filändelser)

Dubbelklicka sedan på NoWin10.reg och infoga i registret.
Starta om datorn och du slipper alla frågor om uppgradering till Windows 10..

Texten är den under strecket nedan….tänk på att strecket INTE ska vara med.
------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]
"DisableOSUpgrade"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\GWX]
"DisableGWX"=dword:00000001

hund_katt
2016-04-29 20:52
#19

Jag har fixat det! Tror jag.. Kan iaf inte hitta ikonen med "windows update" som annars satt längst ner i hörnet vid klockan. Lite sen uppdatering meen ja.. XD

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Aniara14
2016-04-30 11:13
#20

#19 Hur gjorde du för att fixa det? Följde du Zpookeys registerhack i #18?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
hund_katt
2016-04-30 23:21
#21

Nä jag Avinstallerade bara KB3035583 i uppdateringarna, som du skickade länk till i #3. , och har inte märkt något W10 -tjat från datorn ännu iaf. Verkade inte som jag behövde göra något mer än att avinstallera den uppdateringen bara :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Aniara14
2016-05-01 22:26
#22

#21 Vad bra, hoppas det håller sig borta i fortsättningen.🙂

An ounce of prevention is worth a pound of cure

hund_katt
2016-05-02 14:46
#23

Ja det får vi hoppas :D

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

bernil55
2016-05-05 13:35
#24

Jag har själv reserverat men ångrat mig och lyckades få stopp på skiten genom att avinstallera och dölja vissa uppdateringar. Hurra, mitt Windows 7 är ju bra! Men jag fick för mig att "gratis är gott"…

Nåväl. Jag har ett problem kvar men för det ska jag kanske starta en egen tråd eller fortsätta med de tips jag hittat.

Jag får inte behörighet att ta bort BT-mappen som ligger på C inför installationen.

Nu när jag ändå kladdar här… nån som lyckats med det?

Aniara14
2016-05-05 14:26
#25

Medlemmen "Kasken" på Sweclockers tycks inte vara så väldigt förtjust i Windows 10:

"14% efter att i 10 månaders tid gett bort det gratis, tjatat hål i huvudet på alla o alla, tankat ner det automatiskt och i många fall även startat uppdateringen????

I 10 jä*la månader har de tryckt ner detta dynga i halsen på allt som rör sig, och de har inte lyckats få en högre andel än 14%????

Inser inte MS själva att detta för längre sen övergått från att vara tragiskt till att vara komiskt?? Folk sitter ju o pekar o skrattar åt deras pinsamma och desperata försök nu.
Varför ger de inte bara upp redan??? Fattar de inte att de skämmer ut sig själva?

För 10 år sen kämpade "crackers" ta fram metoder så att folk skulle kunna använda Windows utan att betala för det….. Idag sitter folk och jobbar fram metoder så folk ska slippa bli "uppdaterade". Det säger väl allt."

Nuvarande siffra för Win 10:s marknadsandel är 15,34 % enligt Netmarketshare.com.

Favoriten är fortfarande Windows 7 med helt överlägsna 47,82 %.

Jag har sett många på nätet som berättat om att dom blivit påtvingade uppdatering till Win 10 utan att ha tackat ja till eller godkänt det, och detta tycker jag är ett tyranniskt och avskyvärt beteende av Microsoft. Är det inte olagligt att göra på det sättet, så borde det bli det snarast möjligt.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

hund_katt
2016-05-05 14:41
#26

Det borde vara olagligt.. Det är ju ett "företag" som ändrar personers datorer utan att få ett ja, alltså borde det typ räknas som typ skadegörelse eller nåt. Som att jag skulle ta en persons tavla/teckning och göra om den utan att fråga/få ett ja. Så konstigt att det faktiskt inte är olagligt att dom gör så..

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Aniara14
2016-05-05 15:13
#27

#26 Ja, det borde absolut inte vara tillåtet. Det är ju precis så som virus och all annan malware brukar göra. Ett stort företag som vill verka seriöst borde definitivt inte uppföra sig lika illa.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
hund_katt
2016-05-05 15:40
#28

Håller med .-.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Record
2016-05-05 16:08
#29

Du äger din dator, men Windows 10 äger Microsoft, du lånar bara programmet, läs licenstexten 13 sidor, använd Winver i förstoringsglaset för att komma dit. 😃

Aniara14
2016-05-05 16:21
#30

#29 Det spelar ingen roll, dom ska i alla fall inte göra så. Det har dom aldrig gjort tidigare vad jag vet, så då behöver dom inte ändra sig till det sämre och börja med det nu.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

hund_katt
2016-05-06 03:15
#31

När jag godkände villkoren så tror jag inte att jag godkände att jag skulle bli påtvingad med nya program och uppdateringar i framtiden… Så Nope, känns inte ok

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Record
2016-05-06 10:34
#32

Var har ni era bilder? I natt krympte "One-Drive" till 5GB…..

Från 15 GB . 😃🤔 

Gäller från 2016-08-10

Upp till toppen
Annons: