Annons:
Etikettdatorköp
Läst 1392 ggr
juliino
2016-04-24 10:34

Vilken dator ska jag välja?

Min dator har tyvärr tackat för sig. Har kollat lite efter en ny men är så okunnig på vad jag behöver. Jag använder min dator till: Kolla på serier och har ofta serier liggandes på datorn och jag Spelar spel i form av LOL och the Sims. Vad skulle ni rekommendera?

Annons:
Aniara14
2016-04-24 20:04
#1

#0 Vad har du för budget, alltså vad får den max kosta, och ska det vara en bärbar eller stationär?

Vad är det för en dator du har som nu tackat för sig, och var du nöjd med den och dess prestanda medan den fortfarande funkade?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

juliino
2016-04-26 11:00
#2

Budgeten är på runt 6000kr. Är osäker på vad jag vill ha. Stationär tycker jag personligen oftast presterar bättre när det gäller spel. Jag flyttar ofta mellan två ställen och därav har bärbar varit bra. Har haft en bärbar acer (kommer inte ihåg modell) den har väl fungerat men inte klarat av min krävande användning. Behövde byta dator och hade tänkt ha kvar min bärbara som film/tv serie dator och skaffa en stationär för lite mer krävande spel men nu går ju inte det.

cookies
2016-04-26 22:31
#3

Generellt sett så får du mer prestanda ur en stationär dator. Även beroende på vad du köper för någon, så kan du till exempel uppgradera grafikkort i framtiden vilket man oftast in kan på en laptop, möjligtvis trycka i lite extra RAM. Själv talar jag gott för stationära datorer :)

masqu
2016-04-27 08:58
#4

skulle nog höja budget till 7000 i budget då får du en som är rätt så bra http://www.mediamarkt.se/sv/product/_hp-pavilion-15-ab207no-1279533.html

Kaj
2016-04-27 12:18
#5

jag skulle inte satsa på datorn som nämns i #4
Först är det en I5 generation 5 processor och Intel kör nu ut generation 6 för fullt (snabbare, strömsnålare och mer specialfunktioner på processornivå).
Dessutom har den modellen enbart 2 kärnor vilket kan bli ett problem om man skall köra spel på den.
Grafikkortet är väl OK men inget mer egentligen.
Sedan har skärmen en 1366x768 upplösning. Detta är för lite för de flesta spelen idag men även för lite för att titta på film. Man vill nog ha minst en 1920x1080 skärm

masqu
2016-04-27 15:12
#6

sant men ska man ha den nya i5 så kostar dom upp mot 10000 så och spela lol på en med 2 kärnor är inga problem har kört det på en amd sempron utan problem och med en amd turino så det går

Annons:
Upp till toppen
Annons: