Annons:
Etikettövrigt
Läst 4184 ggr
Lia
2016-05-18 16:35

Logga ut från annan enhet

Min pojkvän har blev rånad på sin mobil i natt och ligger nu på sjukhus, så jag försöker nu lösa alla mobilrelaterade problem via min dator. Jag har spärrat hans kontantkort och loggat ut honom från facebook i mobilen. Så nästa steg är att logga ut honom från Hotmail och Gmail, och därefter byta alla lösenord. Det ena problemet är att jag inte lyckas logga in på hans Gmail eftersom jag inte vet lösenordet. Jag har provat med de jag vet att han brukar använda, men det går inte. Får väl fundera lite till på det där. Det andra problemet är att jag kommer in på hans hotmail, men jag vet inte hur jag ska logga ut honom från hans mobil via den. Det är inte lika lätt som det var med facebook direkt. Och jag är rätt att om jag bara byter lösenord så kan de se det.

Några tankar?

Annons:
[VSK]
2016-05-18 19:53
#1

Hoppas din pojkvän kryar på sig och det utan men.

Det enda jag kan komma på är att kolla över sparade lösenord i webbläsarna. 

Gällande fejjan. Gå in i menyn och logga ut alla enheter som någonsin varit inloggade. Det hjälper inte att enbart logga ut från den enhet du loggar ut ifrån. Loggar du ut alla enheter så loggas de verkligen ut oavsett vad.

Lia
2016-05-18 19:55
#2

Tack! Det med Facebook gjorde jag. Men kan man hitta sparade lösenord på en mobil via en dator?

[VSK]
2016-05-18 20:04
#3

#2

Ja om din pojkvän valt att synka mobilen och datorn så borde det kunna gå att se alla lösenord. 

Vet ej om detta program eller liknande för andra operativsystem kan vara till nån hjälp. Du sa aldrig vilket operativsystem den aktuella mobiltelefonen hade vad jag kunde se.

Jag har dock inte testat Airdroid själv (om det är Android som är aktuellt) men det kan ju inte skada att testa (eller liknande program för andra mobiltelefonoperativsystem).

Vet ej om det endast räcker med att du vet om lösenord på mobilen eller om man måste bekräfta på mobilen. Antagligen både ock om du har otur.

[VSK]
2016-05-18 20:05
#4

Glöm ovanstående tips då det antagligen lär vara installerat på luren.. Är lite tröttmössa ikväll.

Lia
2016-05-18 20:41
#5

Okej! Ja det är en Android och han har inte synkat med datorn.

[VSK]
2016-05-18 20:46
#6

#5

Har du koll på vilka appar han har installerat och vet du om hans GPS är aktiverad? Om så är fallet och om han godkänt sin mobil så kan du radera den via google, eller om han har nån specifik app för detta.

Tror inte jag har några andra tips än så än att försöka spåra den via GPS, men anmäl telefonen stulen om så inte redan gjort och uppge EMEI så skall tydligen operatörer kunna se till så att telefonen ej kan ringas med då den blir spärrad i deras nät.

Hoppas du lyckas låsa så mkt obehörigt som möjligt för dessa förövare.

Annons:
Lia
2016-05-18 20:52
#7

#6 Ja bank-id och Swish är spärrat. Men det är som tur är ingen värdefull eller knappt ens fungerande telefon. Och han har nog inte GPS igång. Vi har aldrig tagit reda på det här med att radera via Google, men det är väl på tiden att göra det nu i fortsättningen. Jag vill bara inte att de kommer åt nåt privat. Ja jag läste om det. Det skulle tydligen finnas något nummer på kvittot också som också behövdes. Men jag kan inte hitta nåt sånt nummer. Får kolla noggrannare i morgon. Nu är jag helt slut. Tack för din hjälp!

[VSK]
2016-05-18 20:54
#8

#7

Lycka till med allt arbete, och krya på sig till din pojkvän.

Lia
2016-05-18 20:58
#9

Tack!

Kaj
2016-05-19 09:18
#10

EMEI koden som finns i alla telefoner kan man ange till sin mobilleverantör så kan de spärra telefonen. Men jag gissar här att ni aldrig tagit fram den koden i telefonen och således inte har den.

Du bör rimligen kunna kontakta både Google och Hotmail (supporten) och ange ditt dilemma. Om du har gjort en polisanmälan så skulle jag tro att de utifrån den kan spärra hans konton så att han måste ange ett nytt lösenord nästa gång han vill aktivera igen. Men det krävs en polisanmälan så de kan se att det inte bara är någon som vill jäklas med någon annan.

Lite beroende på vilken telefon det är men vissa har en spårningsfunktion som man kan slå på. Det betyder att dels kan leverantören helt spärra telefonen men att det även går att följa var telefonen befinner sig. Detta brukar mobiloperatören kunna hjälpa till med och även polisen. Fast polisen kommer nog lägga ner detta fall per omgående i brist på resurser samt allt för dåligt spaningsunderlag. De brukar göra så nämligen.

[VSK]
2016-05-19 09:22
#11

Kan tillägga att varken Google eller Microsoft gör nånting alls utan en kopia på polisanmälan.

Lia
2016-05-19 09:28
#12

#10 Jag får kolla upp det! Nu är han dock vaken, så nu kan vi hjälpas åt lite :-)

Upp till toppen
Annons: