Annons:
Etikettwindows
Läst 765 ggr
Sollar
5/26/16, 3:07 PM

Hur hindrar man W10?

Så nu har det kommit upp en ruta där man ska välja mellan att uppgradera nu eller ikväll. Det står ingenstans att hur man väljer att inte uppgradera. Vågar inte ens trycka bort rutan då jag precis såg på CNN att det betyder att man godkänner. Så hur gör jag för at stoppa detta elände igen?

Annons:
Davbjo
5/26/16, 3:11 PM
#1

Det finns en tråd om detta som är väldigt ny här på forumet, men den korta versionen är att ladda ner Never10 från Gibson Research, köra det och starta om.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Sollar
5/26/16, 3:19 PM
#2

#1 Jag såg tråden men förstod ingenting av den, klickade på länken men fattar inte datorspråk.☺️ Kan ingenting om datorer. Är enda alternativet att ladda ner något? Har ju redan haft w 10 på datorn och vill absolut inte ha det igen.

Davbjo
5/26/16, 3:22 PM
#3

Ja, ladda ner Never10 från sidan jag länkade till, kör det och klicka på knappen för att deaktivera Win10-uppgraderingen. Starta sedan om, och du är klar.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Sollar
5/26/16, 3:28 PM
#4

Så jag ska ladda ner, och sedan kommer det upp en ruta där det står "kör" eller? Och sedan starta om datorn? Kommer det upp som alternativ automatiskt, att starta om alltså?

Och om jag fattat rätt på länken så kan man trycka på "download now" eller "jump to freeware page", är det den första jag ska välja? Kostar det något?

Davbjo
5/26/16, 3:30 PM
#5

Du laddar ner, kör, deaktiverar uppdateringen och startar sedan om manuellt, programmet gör inte det åt dig. Du ska välja det första, ja, och programmet är helt gratis ("freeware" betyder att utvecklaren ger bort programmet).

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Sollar
5/26/16, 3:34 PM
#6

Jag ska göra ett försök.

Annons:
Sollar
5/26/16, 3:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nu kom denna upp, vad gör jag då?

Sollar
5/26/16, 3:37 PM
#8

Vilket ska jag trycka på?

Davbjo
5/26/16, 3:39 PM
#9

Knappen. "Disable Win10 Upgrade". Sedan startar du om datorn.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Sollar
5/26/16, 3:47 PM
#10

Tack, det är gjort nu, och den där ikonen, microsoft, som legat längst ner som vill uppgradera är borta. Så får hoppas att jag gjort rätt nu, har ju redan haft 10 och valt bort det.

Jag har min mammas dator här också, jag vågar inte stänga på den av rädsla att den kommer att uppgradera sig automatiskt så fort jag stänger på. Är det möjligt? Annars stänger jag på den ikväll och gör samma sak med hennes.

Davbjo
5/26/16, 3:53 PM
#11

Ja, gör samma grej på hennes, det kan vara lika bra. Inte speciellt krångligt heller, som du märkte.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Sollar
5/26/16, 3:56 PM
#12

Nej det var ju lätt. Jag är verkligen lättad, hade 10 sedan i somras och blev precis av med det så jag visste inte vad jag skulle ta mig till nu. Tack så hemskt mycket.🌺

Upp till toppen
Annons: