Annons:
Etikettövrigt
Läst 1200 ggr
[Rhonda]
6/5/16, 10:42 AM

Trög, det snurrar o snurrar. Svårt att skrolla.

Det står så här: Shockwave Flash has crashed

Shockwave Flash har jag inte haft en aning om att jag hade förrän jag gick med på iFokus häromveckan

Annons:
Inkanyezi
6/5/16, 10:49 AM
#1

Någon måste ju ha installerat den, men det enklaste är väl att bara avinstallera, för du lär knappast behöva den och den läcker väl fortfarande som ett såll.

[Rhonda]
6/5/16, 10:51 AM
#2

Avinstallerar på 'avinstallerar program' på kontrollpanelen?

Inkanyezi
6/5/16, 10:52 AM
#3

Jo, det borde vara där.

[Rhonda]
6/5/16, 11:06 AM
#4

Det finns inte där

Zepp
6/5/16, 11:30 AM
#5

Det är numera ett Adobe program.

Ersättaren heter Shockwave player har jag för mig?

https://www.adobe.com/shockwave/welcome/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Rhonda]
6/5/16, 11:32 AM
#6

Jag har inte Adobe Shockwave player på datorn

Annons:
Loris M
6/5/16, 11:35 AM
#7

#6 Jag har haft exakt samma problem igår och idag. När jag avinstallerade Adobe Flash Player har det lugnat ner sig och datorn fungerar nu som den ska. Så jag antar att det är så.

[Rhonda]
6/5/16, 11:43 AM
#8

#6 Adobe Flash Player finns inte med på listan med installerade program

Det är kanske något tillfälligt. Det kom iförrgår

Inkanyezi
6/5/16, 11:45 AM
#9

Den kan finnas som instick till din webbläsare, och då avinstallerar man den via tillägg i webbläsaren.

[Rhonda]
6/5/16, 11:48 AM
#10

uhhhhmmmm?? where???

[Rhonda]
6/5/16, 11:53 AM
#11

Nu kl 11.52 är datorn som vanligt igen. 

'Mycket skrik för lite ull sade bonden när han klippte grisen ' 😃

Tack allihopa för ert engagemang!

Inkanyezi
6/5/16, 1:00 PM
#12

Det där programmet startar bara om det finns någonting på en webbsida man öppnar som vill köra det, och om det är fel på programmet får du då ett felmeddelande. Det kan vara vettigt att avinstallera det, och exempelvis i Firefox hittar man det under menyvalet Verktyg > Tillägg

Eventuellt går det inte att avinstallera, utan bara att avaktivera eller ställa in så att programmet frågar om det ska aktiveras. Det kan också finnas ett alternativ för automatisk uppdatering. Tidigare versioner är mer osäkra än senare.

Om det funkar normalt nu, kan det bero på att den applikation som kanske låg i en annons på sidan och som ville använda programmet har tagits bort. Så du bör nog hitta flash-spelaren och avaktivera den.

[Rhonda]
6/5/16, 1:36 PM
#13

Jag har hittat något (jag har Chrome Win 10) som heter 'Shockwave Flash Object'  som jag har avaktiverat. Hoppas det är rätt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: