Annons:
Etikettwindows
Läst 3468 ggr
Fantasten
6/8/16, 10:13 PM

Fästa en webbsida i aktivitetsfältet

Har i flera dagar försökt att fästa genvägen till g-mail i aktivitetsfältet, är det någon som kan förklara hur det går till jag har många olika tips både svenska och engelska mycket tacksam för en förklaring.

Har inte google chrom och vill inte installera detta.

Fantasten

Annons:
[VSK]
6/8/16, 10:23 PM
#1

Ett tips är att när du söker hjälp, tala om vad du har för operativsystem.

Inkanyezi
6/9/16, 9:49 AM
#2

Prova att först dubbelklicka i webbsidans adressrad, och sedan drar du den till aktivitetsfältet.

Alltså:

  1. Öppna webbsidan i webbläsaren
  2. Dubbelklicka i webbsidans adress
  3. Dra adressen till aktivitetsfältet och släpp
Kaj
6/9/16, 11:08 AM
#3

Som nämnts så har vi ingen aning om vilket operativsystem du har och inte heller vilken version av detta du kör på.
Men  vi antar Windows så är det lite annorlunda beroende på om du har lägre version än Win 10. Har du det är det bara att dra den till aktivitetsfältet.

I Win 10 har jag för mig att det inte går. Där kan du då pröva att först lägga en genväg på skrivbordet till webbsidan. Sedan bör du kunna dra genvägen till aktivitetsfältet och fästa den där.

Fantasten
6/9/16, 7:05 PM
#4

Tack för era svar, detta fungerade

Stödet för att lägga till hårddiskar, mappar mm i aktivitetsfältet i Windows 10 är borttaget. Så här gör du utan tredjepartsprogram och registerhack.

1. Skapa en textfil var som helst i din dator.
2. Byt ut filländelsen till en exekverbar tex .exe.
3. Högerklicka på filen du nyss skapade och välj "fäst i aktivitetsfältet".
4. Håll in shift och högerklicka på filen i aktivitetsfältet och välj egenskaper.
5. Skriv in önskar sökväg till det du vill öppna i raden "mål" tex D:\ för att visa roten på D. Vill du att en specifik mapp skall öppnas så anger du bara hela sökvägen till denna mappen. Tex D:\recept\pannkakor\plattpannkaka (mappen plattpannkaka öppnas).

Vill du byta ikon på den här ikonen så väljer du helt enkelt alternativet "byt ikon" och leta rätt på en som finns där, eller lägg till egen ikon. (av nån underlig anledning så funkar det inte att välja vilken ikon som helst).

Upp till toppen
Annons: