Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1738 ggr
Martin
6/16/16, 8:45 PM

Hur skifta mellan styrspak och musplatta på bärbar

Kanske inte helt rätt grupp..

Har iaf en HP EliteBook från jobbet och har inte lyckats hitta någon manual till den.

Den har både en styrspak som sitter mitt bland tangenterna samt en musplatta, musplattan har knappar (både höger och vänsterklick) både i nederkant av plattan och i överkant.

Normalt använder jag alltid musplattan och knapparna i nederkant men nu har jag nog kommit åt snabbkommando så nu styrs musen via styrspak och de övre knapparna.

Jag har varit inne i musinställningar och hittar inget.

Win10 på datorn.

Någon som har tips på var jag hittar inställningen, eller snabbkommandot för att ändra tillbaka?

mvh Martin

Annons:
Kaj
6/17/16, 9:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det borde ju finnas vid inställningarna för musen.

Om du går till inställningar för mus. Har du då inte en flik som heter något i stil med Ultra nav eller liknande. Där brukar man kunna ställa in styrplatta (Touch Pad) och pekdonet på tangentbordet (Track Point)

Men du kan även kolla om musens inställningar för personer med funktionshinder ändrats. Där kan man göra specialinställningar som kanske kan påverka din hantering av mus och styrspak

Kontrollpanelen\Hjälpmedel\Hjälpmedelscenter
(du når den även via Windows knappen + U)
Klicka på "Gör musen mer lättanvänd"

Kaj
6/17/16, 9:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är bild från hjälpmedelcenter i kontrollpanelen

Martin
6/18/16, 11:29 AM
#3

Skall kolla men tycker att jag varit där. Återkommer!

mvh Martin

Martin
11/11/16, 1:45 PM
#4

Hittade inte inställningarna där men långt om länge fick jag tipset: Långt tryck på musplattans ena hörn (övre vänstra i detta fallet) eller dubbelklick med två fingrar. Långt tryck löste detta lilla mysterium så vill admin så går det bra att ändra rubriken till löst.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: