Annons:
Etikettdatorköp
Läst 2513 ggr
[candyisgood]
7/2/16, 3:38 AM

returnera laptop beställt online.

Köpte en laptop online och märkte att jag vart lite impulsiv för när jag googlade lite så insåg jag att denna laptop jag beställt inte alls var det jag behövde. Har mejlat dem och bett om att få avbeställa mitt köp men det kan ha hänt att jag kontaktat försent för det om jag får laptopen hem måste jag skicka tillbaks den direkt (returnera) har någon annan av er gjort det? kan man skicka den direkt i förpackningen den kommer i utan att öppna upp?

Annons:
Florrpan
7/2/16, 4:08 AM
#1

Eh, ja, smidigast är att returnera den utan att öppna paketet. Varför skulle du öppna den om du inte vill ha den?

Du kan säkert få en returlapp av företaget och bara smacka på lådan. Eller returnera på annat sätt. Vänta på svar från företaget…

[candyisgood]
7/2/16, 4:31 AM
#2

#1 Ja för jag var osäker på om returlappen låg i paketet då vore det inte kul o behöva förstöra paketet för att komma in, men läst lite på vad hemsidan/företaget säger om retur och det är en process men ändå värt det om man inte känner att datorn kommer till bruks handlar ju ändå om pengar. Men jag får hoppas dem kan annullera beställningen innan dem skickar iväg den så slipper jag hela processen, ja jag gjorde 'fel' men var lite impulsiv.

papa-bear
7/2/16, 1:05 PM
#3

öppet köp gäller väl? åtminstone om du köper på svenska handelssiter, kolla vad som står på det på den du handlade hos, brukar stå under "köpvillkor". hos netonnet t.ex. kollar du under kundservice/köpvillkor, punkt 6, 

 Ångerrätt och Öppet köp

Oavsett om du handlar via Internet eller i någon av våra Lagershoppar erbjuder vi dig 30 dagars ångerrätt (Öppet köp) från det att du tagit emot varan.

Vad är en produktförpackning? Produktförpackningen är en särskilt framtagen förpackning som är unik för varan. Den har bilder och texter med syfte att förklara och tydliggöra varans funktion och egenskaper. Den skyddar produkten samt dess tillbehör.

För att utnyttja ångerrätten skicka varan till vår returadress nedan. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten. Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten. I de fall tillbehör saknas eller fysisk skada finnes, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att återställa varan till funktionellt skick. NetOnNet avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i väsentligen oförändrat skick.

Hur returnerar jag min vara? Fyll i din returblankett som finns som länk i mailet med Leveransbesked du fick när vi skickade din beställning. Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga finner du på returblanketten. Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas. Du kan även lämna tillbaka produkten i någon av våra Lagershoppar. NetOnNet kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Tänk på att returnera försändelsen som företagspaket till vår returadress.

Returadress

Teknisk service NetOnNet

Företagsgatan 69

504 64 Borås

OBS! Du kan även lämna tillbaka produkten i någon av våra Lagershopar.

Undantag från ångerrätten.

  • Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.
  • Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.
  • Ångerrätten gäller inte en förseglad ljud- eller bildupptagning samt programvara där förseglingen har brutits.
  • Företag har ångerrätt i 10 dagar vid obruten förpackning.

Återbetalning/Kreditering.
En återbetalning/kreditering sker i första hand alltid till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Återbetalning kan enbart ske till kort som är utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton. Om du valt faktura som betalsätt och redan hunnit betala in beloppet, vänligen kontakta Resurs Bank på telefon 0771-112233 för återbetalning.

Programvara
Kund erhåller ingen annan rätt än vad som medföljer av de licenser eller särskilda villkor som kommer med respektive programvara. Programvaran får endast användas i enlighet med villkoren i medföljande licensvillkor.

[candyisgood]
7/3/16, 3:52 PM
#4

#3 jag vet redan att det gäller, det var det jag skrev. Jag undrade bara över lite om någon annan returnerat och om det var "krångligt"

Iris-62
8/1/16, 5:34 PM
#5

#4  Hämta inte ens ut den från posten, låt den gå i retur. Det lär kosta dig mindre än alla problem som *alltid* uppstår med returer till Netonnet (egen erfarenhet).  Då kan dom iaf garanterat inte hävda att den är trasig och att det är du som orsakat det, vilket dom verkar satt i system att alltid göra vid teknikreturer.

// Såg för sent att #0 inlägg var en månad gammal. Hur gick det, fick du tillbaka dina pengar?

Kaj
8/9/16, 8:57 AM
#6

På internet köp har man automatiskt enligt lag 14 dagars ångerrätt.
NetOnett erbjuder mer än så dvs 30 dagar.

Du kan kontakta NetOnett via telefon och be dom sända en återreturblankett. Där fyller du bara i alla dina uppgifter och säter på paketet och går till posten och returnerar paketet.

Tänk även på att SIBA och NetOnettär samma företag så har du en SIBA butik i närheten av dig kan du helt enkelt knalla dit med ditt paket så fixar dom det åt dig på direkten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: