Annons:
Etikettövrigt
Läst 856 ggr
Fridaaaa
2016-07-02 16:16

Datorkrångel

Köpte dator av netonnet i höstas. 
När jag fick hem den, så fungerade inte laddaren och när vi lånade laddare upptäckte vi att någon hade inlogg på datorn, men den var inte använt i övrigt.
Kontaktade netonnet, fick rabatt och de skulle fixa med laddare. Höll på flera månader att tjabba med dem kring laddare.

Men sedan jag fick hem datorn har det krånglat lite till & från  och fått ominstallera hela datorn en omgång tidigare iår. Men  nu fungerar inte "plattan" som den ska och det går inte att skriva som man ska på den. Siffran 0 t.ex fungerar inte och klickar man på vissa bokstäver så kommer annat med upp.

Hur hade ni gått vidare med det? För såhär ska den ju inte hålla på?
Jag har kört CCleaner på den, sökt efter virus och så men ingenting.

Det är en Acer,  har inte mer i huvudet nu.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Jalking
2016-07-02 18:20
#1

"Plattan" går att stänga av på de flesta bärbara. Kanske du har gjort det oavsiktligt.  Kolla datorns handbok.

Angående tangenterna kan det vara så att du har bytt till någon annan tangentbordslayout. Nu sitter jag inte vid någon Windowsdator så jag kan kolla hur man ändrar, men ett svar på det kommer nog strax från någon annan.

Fridaaaa
2016-07-02 18:42
#2

Asus ska det stå inte Acer

#1 Jo vet. Den är inte avstängd. 

Nope kollat det, och inte det heller.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

cookies
2016-07-09 15:24
#3

#2 Kan det vara en drivrutin till plattan? Vet att jag har haft problem med att den inte fungerar som den ska om man har haft en gammal (eller ingen) version.

Har du kollat både språk + layout? Ibland så finns det för svenska så att man kan ha Svenska och Svenska med en annan layout.

Fridaaaa
2016-07-09 16:57
#4

Vi kommer få skicka in den. Var hos sambons morbror för några dagar sedan och han ringde ASUS och pratade med dem och så. 
Det är något med tangentbordet, så de kommer troligtvis få byta hela tangentbordet.

#3 Ja alla inställningarna är som de ska :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: