Annons:
Etikettinternet
Läst 891 ggr
Gramilah
7/21/16, 6:39 PM

Wifi kaosar

Hej! Jag har en iPhone 6 o varje gång jag kommer hem o min mobil kopplas på wi-fi så blir internetet på min pojkväns dator otroligt segt! Högt ms, från ca 40 till långt över 100… Är det någon som har en förklaring på detta? Han sitter ofta o spelar cs o pinget stiger till ca 1000 så snart kastar han nog min telefon i backen🙈😁

Annons:
Record
7/21/16, 11:13 PM
#1

Skaffa dig ett eget abonnemang, man får inte mer än man betalar för. Spelen tar mycket kraft. 😃

Gramilah
7/22/16, 12:35 AM
#2

Haha då får han göra det, jag störs ingenting av det. 😂 Sjuka är att det är bara min mobil som sabbar allt, hans gör inget…

kissidor
7/22/16, 6:19 AM
#3

det kan eventuellt - beroende på vilken router ni har - finnas möjlighet i routerns inställningar att sätta olika prioriteringar för nätverket så att han kan välja att hans spelande ska gå först. vet inte mer än så tyvärr, men det kanske kan vara värt för honom att kolla upp.

detta verkar hursomhelst vara ett problem som många andra har råkat ut för också, men tyvärr hittade jag ingen allmängiltig lösning på det. i något fall var det nån icloud-backup som hade hängt sig och ständigt låg på och då löstes problemet med att avbryta den, men andra hade problemet ändå.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Record
7/22/16, 10:05 AM
#4

Hela livet är ett givande o tagande, av tillgång till nätet, för att undvika slagsmål är det nog bäst med var sitt abonnemang om man inte kör samma program. 😃

Upp till toppen
Annons: