Annons:
Etikettövrigt
Läst 2050 ggr
Ellrose
8/2/16, 7:21 PM

Hjälp med dator

Hej. Jag går i tankar på att sälja min gamla dator. Men hur hittar jag all info om den som jag vill att dom som vill kolla på den får reda på? Alltså minne, utrymme, skärm, processor och allt det andra?

Det är en ( Thorsiba ) dator jag har på ca 4-5 år.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
Zadeira
8/4/16, 1:05 PM
#1

En så gammal dator lär inte vara värd att sälja alls.

JonasDuregard
8/4/16, 1:17 PM
#2

#0 Som #1 säger så är det osannolikt att någon kommer betala för den. 

Vill du ändå ha reda på informationen så undrar jag vilket operativsystem du har?

På de flesta versioner av Windows får man en del information genom att högerklicka på "den här datorn" (i start-menyn, på skrivbordet, i utforskaren eller var du nu hittar den) och välja egenskaper.  För lagringsutrymme kan du använda utforskaren, högerklicka på varje hårddiskpartition (c:, d: och så vidare, oftast heter de "Lokal disk" i utforskaren) och välj egenskaper. 

Men de flesta kommer nog vilja veta modellen på datorn (en laptop antar jag?). Kolla efter ett modellnummer någonstans på datorn.

Ellrose
8/4/16, 2:59 PM
#3

OK. tack Jag har redan fått hjälp kommer sälja den till en som bara ska ha den till barnen.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Kaj
8/9/16, 8:38 AM
#4

Är det en Windows dator kan du ladda ner gratis programmet Speccy från piriform. Den ger all information om din hårdvara och operativsystem.

Men jag tror som övriga att du nog inte lär hitta någon som är beredd att betala särskilt mycket om ens något.

Ellrose
8/10/16, 8:19 PM
#5

Jag fick den såld. Åkte till media mark och fick den helt rensad. Jag fick 2200kr för den och då hade den ett antal år på nacken. Jag la upp den för 2000kr så jag är nöjd hon var jätteglad då det var hennes barn som skulle ha den och hon kunde inte laga ut så mycket på en dator.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Upp till toppen
Annons: