Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1627 ggr
Vibeka
2016-08-11 01:09

Skype

Hej! Behöver hjälp med Skype, det ska gå att spara video samtal man har haft ner till datorn men jag vet inte hur man gör? Testat skypes community men förstår inte så mycket av vad de förklarar där :( Snälla hjälp om någon kan?!

Annons:
thenameless
2016-08-14 20:39
#1

Det finns olika program du kan ladda ner som spelar in videosamtal. 

Du kan goggla Record Skype chat" eller "spela in videochat"  så hittar du nåt bra

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Vibeka
2016-08-15 02:01
#2

Tack :) Men jag tänker mer på att kunna leta reda på filen i min dator och sen kunna skicka den med mail till den andra personen som var med på samtalet…

Kaj
2016-08-15 08:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

på inställningar i skype har du ett val där du kan ange var video filer sparas.

Vibeka
2016-08-15 13:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så glad jag blev Kaj av din info :) Men… det ser inte ut så på min skype utan så här… och valet att spara fil finns inte ens :(

thenameless
2016-08-15 19:48
#5

Okej annars testa detta program http://www.evaer.com/

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Kaj
2016-08-16 10:05
#6

OK jag kör företagsversionen.
Men vad finns det för alternativ under "Videoinställningar"?
Du har även valet "Avancerat" längst ner finns det möjligen något där då?

Annons:
Vibeka
2016-08-16 12:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tack #thenameless den verkar bra för framtida inspelningar :) Men löser inte mitt nuvarande problem tyvärr.

# Kaj okey alt. under videoinställningar är endast vilken kamera man ska använda osv.  Under avancerat så ser det ut så här och är bara olika inställningar som man kan välja uppdateringar osv.

Kaj
2016-08-16 12:56
#8

Lite svårt för mig att se då jag bara har företagsversionen.
Har du kollat alla länkar till vänster med början från allmänt och se om det finns något på någon av dessa?

Du kan ju även göra en sökning på din C disk efter en katalog som heter något med Lync (=Skype katolger) för att då se om där finns några ev. video filer.

Vibeka
2016-08-17 00:57
#9

#8 Jag har kollat allt där och det finns inget som innehåller videoinspelningar.

Okey vad ska jag leta efter där förutom Lync… för det kommer upp maaaaaaaaassa länkar 🤔

Kaj
2016-08-17 12:16
#10

I företagsversionen sparas videos i katalogen Lync-inspelningar som ligger i Mina Dokument katalogen.
Men det är inte säkert det är samma i vanliga användarversionen.
Det kan tom vara så att video filer inte sparas alls i din version utan bara strömmas. Då måste du ha ett program som kan snappa in mellan din lync och datorn för att "rippa" videon då den körs.

Vibeka
2016-08-17 12:32
#11

#10 Okey det är säkert så att jag inte har samma möjligheter i min version. Tack för allt engagemang jag får helt enkelt ge upp och använda inspelningsprogrammet nästa gång. Tack än en gång  🙂

Upp till toppen
Annons: