Annons:
Etiketthårdvara
Läst 902 ggr
Marinas Mix
2016-08-23 18:45

Mpkg?

Ska till att installera säkerhetstjänst från bredbandsbolaget och filen har ändelsen mpkg.
Datorn frågar nu vilken app jag vill använda för att öppna detta program.
Någon som kan berätta vilken app det är jag ska använda?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
[VSK]
2016-08-23 19:04
#1

Metapaket.

Här står lite information om din fråga.

http://www.reviversoft.com/sv/file-extensions/mpkg

Marinas Mix
2016-08-24 10:00
#2

Inte undra på att det inte fungerade, det där var ju för Mac-användare, nåväl ett samtal till företaget, så tror jag att det löser sig. Ska få en länk för PC-versionen.
Tack VSK

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Kaj
2016-08-24 10:46
#3

Jag har aldrig fattat varför man skall köpa denna typ av "tjänster" från sin bredbandsleverantör.  De använder sig av standardpaket och program, i detta fall F-secure men man kan som användare så klart hitta både bättre och billigare antivirus och brandväggs program genom att köpa dom separat.
Detta är bara ytterligare ett sätt för din leverantör att tjäna lite extra pengar.
Det blir dessutom mer krångligt att köpa detta från dom än att köra direkt från huvudleverantören.

[VSK]
2016-08-24 11:15
#4

#2

Jag blev lite osäker på om du verkligen hade rätt operativsystem, därav länken. Hoppas det löser sig.

Zepp
2016-08-26 20:24
#5

Eh de är väl gratis.. när man får den från sin ISP?

Dvs de ingår redan i avgiften till ISP?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Marinas Mix
2016-08-27 11:14
#6

Efter tre dagars konfererande, med bredbandsbolaget, visade det sig att det som fanns när jag tecknade avtalet, inte längre fanns, men jag får kreditering på nästa faktura och sedan fick jag adressen till F-secure och kunde beställa därifrån.
Zepp, hos Telia ingick en licens i avtalet, men alla bolag har ju olika rutiner. Det är en riktig djungel.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Zepp
2016-08-27 11:48
#7

Så kan det vara.. och det gäller att räkna på vad som ingår i avgiften!

Det som ser billigast ut vid ett första påseende är kanske inte alltid det som blir billigast i slutändan.

Oandrasidan så har olika personer personliga preferenser vad gäller vilka program/tjänster de vill använda sig utav.

Sen så.. med tanke på billigast.. varför väljer folk inte alltid billigast bil/bostad/mat/kläder/annat?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Marinas Mix
2016-08-27 12:25
#8

Det jag tecknade nu, gäller på 1-3 enheter och det är ju fint, eftersom jag har tre enheter, som kan behöva skyddas.
Jag väljer nog efter vad jag haft tidigare och jag vet fungerar, likadant med mat, har jag testat tidigare och tyckt om, så köps det hem flera gånger, annars inte

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Upp till toppen
Annons: