Annons:
Etikettwebbläsare
Läst 3395 ggr
[RC1393]
2016-08-25 17:11

Problem att installera Chrome på Windows 10

Nu har jag skaffat mig en ny dator (med Windows 10) och skulle installera Chrome på den. Mitt i installationen får jag meddelande om att det inte går att installera p.g.a. ospecificerat fel. Provat flera gånger och även startat om datorn. Att installera Firefox gick däremot fint.  Har dubbelkollat både två och tre gånger att jag laddar ner rätt variant av Chrome, så det har jag inte knasat till i alla fall.

Några idéer om vad det kan vara som är fel?

Annons:
[VSK]
2016-08-25 17:18
#1

Om du inte har provat än, så prova med offline versionen.

[RC1393]
2016-08-25 18:10
#2

Syrran kom på vad jag inte tänkt på att kolla, Flash behövde installeras, så nu fungerar det!👍

[VSK]
2016-08-25 18:12
#3

#2

Du behöver inte ha flash när du skall installera Chrome. Måste ha varit nåt annat som spökade, men gött att det löste sig 🙂

Record
2016-08-25 22:24
#4

Gå in och stäng av Cortanas sökinställningar, de passar inte för Chrome. De är konkurrenter. 😃

Kaj
2016-08-26 08:20
#5

Hade till och med för mig att Chrome stängt av Flash som default. Dessutom kommer Flash inte stödjas av Chrome framgent.

Flash är det mest osäkra och öppna program för att få in virus och skit i datorn som någonsin lanserats. Därför tar nästan alla bort Flash från sina webbsidor och övergår till html5 i stället. Rekommendationen från alla webbläsare är att stänga av Flash. Ingen av de stora webbläsarna kommer heller att stödja Flash relativt snart - kommer helt enkelt inte ens gå att installera insticksprogrammet Flash längre.

[VSK]
2016-08-26 08:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

#5

Flash finns kvar i Chrome. Tyvärr så finns det sidor på nätet som ligger hopplöst efter och kräver flash för att fungera. Men det är busenkelt att skydda sig ifrån flash, men det gäller att man är vaken och inte trycker på kör hela tiden så fort man får en uppmaning utan enbart på "säkra" sidor som måste ha flash. Jag tror aldrig jag sett nån här visa detta så då är det väl på tiden.

Bildspelet visar hur man ställer in i Chrome samt hur det ser ut när en sida ser ut när den vill ha flash. 

I mitt fall så har jag dubbla skydd mot körning av flash. Först det inbyggda i webbläsare och sen ett tillägg som heter Flashcontrol. 

I bilden "högerklicka" syns högst upp till vänster Flashcontrol filter.

Annons:
papa-bear
2016-08-27 10:44
#7

#6 gjorde som i ditt bildspel och upplever det som att chrome laddar sidor fortare nu, eller så lurar jag mig själv.

[VSK]
2016-08-27 12:15
#8

#7

Placebo eller inte är den stora frågan ☝️

😃

papa-bear
2016-08-27 18:15
#9

#8 off topic, bara så du vet så har broberg kört hårt med styrketräning nu på försäsongen, så förvänta er ett tyngre motstånd.

[VSK]
2016-08-27 19:46
#10

Ha ha ha, ja det låter gott =)

Upp till toppen
Annons: