Annons:
Etikettwindows
Läst 920 ggr
[Nomen Nescio]
2016-08-29 14:49

Edgeproblem

När jag skall titta på TV på datorn (PC) t.ex. på SVT så slocknar bilden efter omkring tio sekunder och man måste röra pekdonet hela tiden för att bilden inte skall dö bort (ljudet fungerar utan problem). På Firefox är det inte samma bekymmer.  Någon som har något tips på vad man kan göra?

Annons:
[VSK]
2016-08-29 18:19
#1

Om du inte har nån webbläsare öppen utan skrivbordet. Slocknar bilden då efter 10 sek oxå? Om så är fallet så måste du öka tiden för när skärmen skall slockna och det gör du i inställningarna för strömspar. Där har du avancerade alternativ. Gissar på att du kör Windows.

Normalt sett så skall Windows känna av om man streamar i webbläsaren men när det gäller Edge så verkar inte mkt funka. Bugg skulle jag tro på. Jag kör inte Edge alls men startade upp det (två regler i brandväggen, lustigt va) och kollade i avancerade inställningar och kan inte se nånting alls som har med detta att göra.

Mitt tips är eftersom du frågar efter tips är att skippa Edge.

[Nomen Nescio]
2016-08-29 18:50
#2

Tack för tipset! Nej, det är endast när jag tittar på TV på datorn som bilden försvinner. Skulle tro att du har rätt om att det är något slags bugg. Jag har inte gjort mig helt beroende av Edge utan varierar med Firefox, så det är ingen kris.

[VSK]
2016-08-29 18:56
#3

Jag smågooglade lite om Edge och liknande problem och flera svar pekade på att det kunde bero på taskigt skrivna appar man installerat i datorn. Appar som är bundna till Edge helt enkelt. Har du inga "knepiga" appar du installerat som berör Edge, så finns det bara bugg kvar vad jag förstår. 

Givetvis så förutsätter jag att du ej har fulkod i datorn eller på annat sätt trasigt system.

[Nomen Nescio]
2016-08-29 21:36
#4

#3 Nej, har knappt laddat ner någon app alls, helt enkelt för att jag inte känt något behov av dem. Får väl hoppas på någon förlösande uppdatering så småningom…

[VSK]
2016-08-29 21:42
#5

#4

Eller så kan du ju faktiskt använda en annan webbläsare 🙂

[Nomen Nescio]
2016-08-30 05:22
#6

#5 Jajamen, jag har Firefox också.

Annons:
[VSK]
2016-08-30 08:49
#7

👍

[Nomen Nescio]
2016-08-30 21:25
#8

Det är inga problem med att titta på program på tablån på SVT ser jag nu - det enda  som slocknar är när man tittar på senaste nyhetssändningen på SVT Nyheters hemsida. Kanske mera troligt att det är någon bugg där?

[VSK]
2016-08-30 21:51
#9

#8

Det finns många buggar inom SVT 😃

Upp till toppen
Annons: