Annons:
Etikettövrigt
Läst 2696 ggr
Accalia
9/2/16, 3:40 PM

Sparade videoklipp på facebook

Hej, någon som vet hur man hittar sparade videoklipp på Facebook på datorn?

Annons:
Kyllan56
9/2/16, 3:56 PM
#1

Det undrar jag med. Men varenda gång så googlar jag det  och då hittar jag det här.

https://www.facebook.com/help/220284408163249

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

_Fisken
9/7/16, 9:13 PM
#2

Annars tror jag du kan använda YouTubeDownloader för att ladda ner dem till din dator…

Kaj
9/8/16, 11:29 AM
#3

Om din fråga är hur man kan spara Facebook videos till din dator så finns flera webbsidor där du kan klistra in video länken och spara filmen.

Om din fråga däremot är "var på din dator placerar Facebook alla filmer som du tittat på" så antar jag att dom lagras i din webbläsares internet cache. Dock är det troligt att de inte sparas som en video fil pga att Facebook visar videos i strömmar.

Accalia
9/8/16, 6:22 PM
#4

Alltså på Facebook appen i telefonen så kan man gå in på de tre ränderna nere på sidan så kommer de upp "sparat", alltså filmklipp och inlägg som man tryck på spara på. Men finns de på datorn?

Kaj
9/9/16, 11:19 AM
#5

Aha. Nu vet jag inte om den funktionen sparat några videor jag tror bara det är en funktion för att spara som en favorit.
Hur som helst om du är på en dator (och inte en mobil eller platta som kör facebook appen) så har du spara ikonen till vänster i menyerna under Rubriken Favoriter (Nyheter, meddelanden, Evenemang, sparat, ……)

Zpookey
9/9/16, 3:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Om man klickar på "Spara videoklipp" i Facebook så sparas inte videoklippet i din dator eller på din telefon utan du sparar bara ett typ av bokmärke så att du snabbt kan hitta filmen igen utan att behöva bläddra igenom en massa inlägg. Likadant är det med "Spara inlägg" osv. För att sedan kunna se filmerna eller inläggen igen så går du bara till "Sparat" på vänstersidan.

Att det är ett typ av bokmärke det handlar av syns på deras "ikon"…ett bokmärke.

Annons:
Accalia
9/10/16, 7:52 PM
#7

Här är en annan konstig grej, ibland när jag är på Facebook på datorn så kommer att de grejerna till vänster upp, nyheter, meddelanden, sparat osv, men ibland är det bara vitt/grått, varför..? Datorn är en HP probook

Kaj
9/12/16, 8:48 AM
#8

#7 det låter som om du kanske har något antivirus program installerat alternativt kör med ett tillägg för att blockera annonser.

Det brukar hjälpa att uppdatera sidan (F5) så kommer de tillbaka)

Accalia
9/12/16, 10:25 PM
#9

#8 ska testa det i fortsättningen :)

Upp till toppen
Annons: