Annons:
Etikettwindows
Läst 1144 ggr
tirobrise
2016-10-19 22:17

Långsam dator

Min dator med Windows XP har plötsligt börjat bli väldig seg.

Om jag t.ex. är inne på Plusgirot där det finns ett PDF dokument som jag ska skriva ut från kontoutdraget, så kan det ta flera minuter innan det skrivs ut.

Likaså när jag är inne i eposten så segar det sig från mejl till mejl.

Finns det någon enkel förklaring?

Annons:
Florrpan
2016-10-20 02:02
#1

Med "plötsligt" menar du att det aldrig varit segt förut och att detta pågått i några dagar nu?

Det kan finnas en enkel förklaring, men det är nog dessvärre väldigt svårt att ge ett enkelt svar.

Brukar program krascha eller plötsligt stänga av sig själv?
Fungerar datorn bra i övrigt?

papa-bear
2016-10-20 21:05
#2

om det är xp på den, kanske datorn är några och 10 år gammal, då är det naturligt att den börjar gå i pensionärstempo, inget illa menat om pensionärer.

tirobrise
2016-10-20 21:25
#3

#1

Mina program brukar inte krascha eller stänga av sig själv och i övrigt har datorn fungerat bra.

I morse var datorn seg igen, fick besök av en yngre person som trodde att det kunde vara något med programmet som läser PDF-filerna.

Han gjorde något och sedan gick det hur lätt som helst att skriva ut dessa filer.

Får se hur det fungerar imorgon

#2

Min andra arbetsdator är en Windows 98 där jag kör ett DOS-program från 1992 och den fungerar klockrent,  "pensionär" som den är.

Aniara14
2016-10-20 23:05
#4

#2 Min första egna dator är just "några och 10 år gammal" men den går faktiskt i samma hastighet som när den var ny, he he…🙂

Och än så länge har det aldrig varit fel på den heller🙂(peppar, peppar, ta i trä…)

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Veda
2016-10-21 08:02
#5

Har själv en xp-dator som snällt tuggar på, den är nog tretton år. Men jag vågar inte gå ut på internet med den, den är ju inte uppdaterad på länge.

Upp till toppen
Annons: