Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1043 ggr
[smalldreams]
12/5/16, 10:55 PM

Internet utan router

Kan jag få internet tillfälligt utan att ha bredband igång? jag har en lägenhet där bredbandet nu slutat funka (är inte där nu) de är fel o dem ska skicka hjälp om några dagar men vill ha internet nu, kan man fortfarande köpa såna där internetkort man laddade på som fanns förut om ni vet vad jag menar tror det kallas mobilt bredband med stickor? eller finns det tillfälligt internet man kan köpa annanstans utan modem/router?

Annons:
Zepp
12/5/16, 11:02 PM
#1

Du kan köpa mobilt internet per vecka i vanliga affärer.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[smalldreams]
12/5/16, 11:04 PM
#2

vet du om dem säljer det i dem flesta affärer eller är det special? vet du om någon internetsida säljer det också? (eller om ngn annan kan svara) #1

Zepp
12/5/16, 11:13 PM
#3

Vanliga ICA, COOP, Willys säljer mobilt bredband per 100 sek eller mer!

Oftast i sina förbutiker.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

lutralutra
12/5/16, 11:23 PM
#4

Har du inget telefonabbonemang som du kan ladda på med surf? Om du kan surfa på din telefon brukar man kunna ställa in telefonen till router genom att dela hotspot.


[smalldreams]
12/6/16, 12:27 AM
#5

#4 laddar på med comviq kontantkort har en iphone så tror inte ?

[smalldreams]
12/6/16, 1:22 AM
#6

Kan någon här inne hjälpa mig?

sett denna: https://www.tele2.se/mobilt-bredband/modem-huawei-e3372

och jag undrar hur man gör, kan man antagligen välja abonnemang och få löpande internet varje månad eller köpa den och sen gå till till exempel pressbyrån och fylla på med tid/internet när man har lust? fattar ni hur jag menar? jag kommer antagligen vilja ha såånt här istället för bredband helt å hållet.

Annons:
Zepp
12/6/16, 7:41 PM
#7

Man beställer en sticka från valfri Internetleverantör.. kontantkortladdat!

Sen så går man ner på ICA, COOP, Willys, pressbyrån, what ever och köper på sig mer Mgbit, samma som för en kontantkortstelefon.

Det går att göra online oxå så länge man har tid/MGbit kvar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: