Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2180 ggr
Odd
12/29/16, 4:58 PM

Kan inte ansluta Philips bluetooth hörlurar

Hej!

Jag köpte ett par Philips SHB8850C hörlurar idag och har redan stött på problem, försöker ansluta dem till min dator(er) men det lyckas inte… De fungerar helt perfekt när jag ansluter dem till min telefon, men när jag försöker med datorerna kan de inte hitta några drivrutiner.

Jag har en stationär Mac Mini som jag använder som en Windows dator (öppnar den aldrig i OS) och när jag försöker ansluta hörlurarna via Bluetooth kan datorn inte hitta några drivrutiner alls.

Har även en Fujitsu Siemens laptop (Amilo tror jag den heter) och där kan jag ansluta hörlurarna och de säger "Connected" och jag kan höra systemljud i dem när jag använder datorn, men ingen musik eller filmljud om jag försöker spela upp något (varken filer eller youtube videos) och det är samma problem där med att datorn inte kan hitta drivrutiner. Här kan den hitta alla förutom en "Mono Audio".

Har försökt googla efter manuella drivrutiner men hittar ingenting och vet inte riktigt vad man ska göra när det krånglar så här.

Köpte dessa just för att kunna sitta i sängen och lyssna utan en massa sladdar, så det känns ju lite surt att de inte fungerar! Finns det någon här som kan komma med råd?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
[VSK]
12/29/16, 9:45 PM
#1

Kolla i enhetshanteraren om du ser din blåtandsenhet där. Tyvärr så kan jag inte hjälpa så mkt då du använder en hårdvara som är byggd för annan mjukvara (som jag fattade det som).

Hittar du enheten så kan det vara att du aktivt måste välja den enheten som standard. 

Högerklicka på högtalarikonen nere vid klockan och välj uppspelningsenheter. Sen får du upp en ruta och finns din BT-enhet med där så högerklicka på den och välj.

Kan du inte hitta din BT i enhetshanteraren så får du googla efter drivisar.

Har du flera enheter som går via "luften" så kan det bli konflikt om du har otur (beror på hårdvaran).

Odd
12/30/16, 7:42 AM
#2

#1 Datorerna har inga problem med att hitta eller ansluta till Bluetooth enheten, men de kan inte hitta några drivrutiner som får den att fungera =/ 

Mac'en kan inte hitta några alls, så där ansluts bara hörlurarna som Unknown Objekt, utan inställningar eller val. 

Fujitsun hittar alla drivrutiner förutom en som heter "Mono Audio" och hörlurarna går att använda, men inget ljud kommer ur dem när man försöker spela upp ljudfiler. Det finns två olika "Högtalare" för hörlurarna under ljudinställningarna (uppspelningsenheter) en standard och en stereo, det är stereon som inte fungerar, väljer man standard får man ljud men det bara hackar och låter som om man lyssnar ur en burk.

Tydligen är detta ett vanligt problem hos Win 7 användare (vad jag har förstått genom mina google äventyr) och jag har testat alla möjliga tips och lösningar, laddat hem drivrutiner, uppdaterat befintliga, inaktivera/aktivera Bluetooth enheter i enhetshanteraren, etc.

Det finns inga speciella drivrutiner som man kan ladda hem till hörlurarna (har inte hittat några åtminstonde) och de fungerar som de ska på alla andra maskiner i huset, inklusive min fars Mac mini, typiskt nog är det bara mina som krånglar…

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[VSK]
12/30/16, 9:18 AM
#3

#2

Det är inte hörlurarna utan själva USB-dongeln du måste ha drivrutiner till.

Det är drivrutinerna i ljudkortsdelen som inte vill funka. Iofs så vet jag inte om datorn i sig har inbyggt BT eller inte. Får du det inte att funka så kanske din BT-dongel är för gammal. 

Mer än så kan jag tyvärr inte hjälpa dig på distans. 

Har du provat dongel i både USB 2 och USB 3? (USB 3 är blåmålad kontakt). Har du enbart provat i USB 3 så kör det andra alternativet. Har din dator inbyggd BT så finn det bara ett alternativ och det är ju att hitta drivrutiner. Till USB-dongeln så kan du prova byta port, eller hitta drivrutiner.

Odd
12/30/16, 10:25 AM
#4

#3 Jag använder ingen dongel, bara de inbyggda sändarna i datorn och jag vet att det inte är hörlurarna som behöver drivrutiner, uttalade mig kanske lite otydligt där, det är datorerna som inte kan hitta några drivrutiner och alla som jag försökt ladda hem och installera gör ingen skillnad.

Jag misstänker att datorerna är för gamla, Mac'en tror jag vi haft i nästan 10 år och Fujitsun är säkert antik, men försöker lista ut om det går att hitta några drivrutiner eller lösningar som gör att man kan ansluta hörlurarna utan att behöva skaffa en separat dongel. 

Fars Mac mini är iofs en nyare variant, bara något års mellanrum, men hans har inga problem med att ansluta hörlurarna, så jag ska testa att boota min i OS och se om det fungerar där.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[VSK]
12/30/16, 10:46 AM
#5

#4

Du kanske skulle prova med en USB-dongel.

Odd
12/30/16, 11:21 AM
#6

#5 Ja om jag hade en sån skulle jag göra det, men nu har jag inte det och inga pengar för att köpa en.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
[VSK]
12/30/16, 11:49 AM
#7

#6

Försök ge google en chans till. Har du tur så hittar du nån som skrivit egna drivrutiner om inte annat.

Odd
12/30/16, 11:53 AM
#8

#7 Ja jag sitter här och googlar som en tok, höll på halva natten och nu hela morgonen, men det vill sig inte oavsett vad jag gör =/

Uppskattar dina tips iaf!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[VSK]
12/30/16, 11:59 AM
#9

#8

Lycka till med sökandet efter drivisarna. Jag håller tummarna.

Odd
12/31/16, 2:50 PM
#10

Har fortfarande inte hittat någon lösning, någon annan som kanske har några tips?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Upp till toppen
Annons: