Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1246 ggr
[Tuulikki]
2017-01-30 05:21

Kalenderprogram/app?

När jag gick i skolan hade jag en MacBook och använde standard-kalendern mycket. Detta är flera år sedan och jag har haft annan dator sen dess men inte tänkt tanken på kalender då😛 Nu har jag en sprillans ny dator med Windows 10. Känner att jag saknar att ha kalender i datorn, så jag söker en lika smidig kalender som den i min MacBook.

Tips? Finns det något program? App?

Annons:
[Tuulikki]
2017-01-30 06:09
#1

Hittade nu den inbyggda "appen" för kalender och mail. Provar den så länge, men om någon har tips på bättre program/app mottages de gärna🙂

Kaj
2017-01-30 09:12
#2

Kalendern i Win 10 duger nog åt de flesta. Har det mesta med påminnelse od.
Kopplar man den till ett Windows live konto också så har man ju kalender tillgänglig var man än är bara man har en internet koppling. Då får man även tillgång till molnversionerna av hela Office paketet

Jalking
2017-01-30 13:41
#3

Jag rekommenderar Googles kalender. Synkar fullständigt med kalendern i Androidtelefonen och plattan, man kan enkelt lägga in olika kalendrar, t.ex. privat och jobb, och dölja det man inte vill se för tillfället.

Det finns också många olika färdiga kalendrar att hämta, t.ex. månfaser, solens upp och nedgång, svenska heldagar, namsdagar, årets Formel 1 tävlingar mm. Antagligen fotbolls och hockeyprogram också, men det har jag inte kollat. Allt går att ge olika färger, läggas synligt eller osynligt.

Givetvis går det att lägga larm på alla händelser.

Man kan också lägga till listor där punkterna kan bockas av. Mycket användbart som shoppinglista. Skriv listan vid datorn och se den i telefonen när du handlar.

[Tuulikki]
2017-01-30 14:45
#4

Tack för svar.

#3 Jag har ingen androidtelefon, utan en iPhone

Jalking
2017-01-30 15:44
#5

Jag tror, utan att veta, att även appelifåner kan synka med Google kalender.

[Tuulikki]
2017-01-30 20:03
#6

#5 Ja det borde ju gå på något vänster kan man tycka.. Får försöka klura ut hur🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: