Annons:
Etikettövrigt
Läst 1005 ggr
ilenna90
2017-02-01 02:27

asus

vad har ni för åsikter/erfarenheter av asus-laptops?
min hp-dator börjar bli gammal och känner mer och mer att jag nog inte är sugen på en till så pass stor och tung laptop när det är dags att köpa ny.

jag har bara under några korta tillfällen testat en asus notebook (ux305c notebook pc om det säger något mer) och tycker att den känns väldigt smidig eftersom den är så liten och lätt utan att kännas -för- liten och att den har ett tangentbord som känns väldigt bra att skriva på.

men har som sagt inte testat den under en längre period så är svårt att veta ^^ det jag vill och använder datorn till är att surfa, lyssna på musik och skriva i word, och en del Photoshop. (och givetvis att jag vill kunna spara mycket kort, dokument osv.) är alltså inte intresserad av att spela spel tex. har märkt att högtalarna inte är särskilt kraftfulla (jämfört med andra laptops) men tänker att det är lätt att koppla in någon portabel högtalare isåfall.

så är ni några som har erfarenhet av asus, och kanske kan jämföra med hp också, så får ni gärna hjälpa mig med tips ^^

Annons:
Florrpan
2017-02-03 06:48
#1

Har alltid kört Asus för de känns bäst, fungerar bäst och ser bäst ut, enligt mig. Det känns som de leder marknaden i bärbart med slimmade och stabila byggen. Har kollat mycket på dem och de nya serierna de precis släppt. Köpte igår deras top-modell Asus Zenbook Pro, och har en äldre modell liggandes.

Sambon har även en hybrid Asus bärbar/platta som fungerar väldigt bra, även för spel.

ilenna90
2017-02-03 10:28
#2

tack för svaret! :) det låter ju jättebra. 
såg också den där zenbook när jag letade runt, men hittade inte någon notebook. har den här zenbook ersatt notebook;en? och är den isåfall liknande?

Upp till toppen
Annons: