Annons:
Etikettinternet
Läst 1216 ggr
SegerSims
2/8/17, 3:06 PM

Kan inte skriva på andra forum!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har haft under en tid problem att skriva inlägg på ett annat forum ( inte Ifokus) då det lägger sig en reklam i skrivrutan och jag kan inte skriva något. Nu har jag upptäckt att samma problem är på ett annat forum och just det forumet behöver jag få kontakt med då jag behöver hjälp med en annan sak. Jag visar 2 bilder en där jag inte kan skriva inlägg och ett där jag inte ens kan skicka PM för hjälp för då flippar allt bara ut.

 Jag har under hösten köpt en ny dator med Windows 10 om det nu kan vara till någon hjälp. Jag har försökt både med Explorer och Chrome och det är samma problem. Snälla jhjälp!

Annons:
SegerSims
2/8/17, 3:37 PM
#1

Kan tillägga att Jag använder mig visst av något som heter Microsoft edge m det när är detta som ställer till det.

mangemani4
2/8/17, 3:49 PM
#2

adblock rensar bort all irriterande reklam på sidor. minns en sida som hade så mycket reklam så att chrome hängde sig efter ett tag och att klicka på "skicka PM" var bara att glömma. installerade adblock och sedan flöt allt på perfekt. vet inte om det är lösningen på ditt problem, men det kan ju vara värt att prova.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

SegerSims
2/8/17, 8:20 PM
#3

Tack för tipset! Dessvärre fungerar det fortfarande inte. Reklamen är borta men jag kan fortfarande inte skriva.  Jag kan skriva i titeln, vilket jag ändå kunde innan. Men själva inlägget fungerar inte alls. Som om det är helt låst.! 😕

Florrpan
2/8/17, 10:28 PM
#4

Ladda ner Google Chrome och testa med den.

SegerSims
2/8/17, 10:32 PM
#5

#4 Dessvärre fungerar det inte det heller. Skrev det i första inlägget, men tack ändå :)

Florrpan
2/8/17, 10:45 PM
#6

Känns snarare som att du har något virus som slänger in reklamen på oönskade ställen, specifikt eftersom samma sak sker i alla webbläsare.

Testat internet explorer också?  Finns inbyggt. Edge är det nya från Microsoft som ska ersätta Explorer.

Annons:
Kaj
2/9/17, 1:24 PM
#8

Pröva och kör Internet Explorer i safe mode - dvs utan att några tillägg aktiveras.

Gå till sökrutan nere i vänster hörn och skriv iexplore -extoff

Om du då inte får upp några reklma banners eller kan skriva i tetelraden så är det ett tillägg som du har fått installerats som ställer till det.

Upp till toppen
Annons: