Hej! Jag har tre stycken problem med mina två datorer, de är nästan lika, bara att en är lite nyare. De är Hp Probooks.
1.
Jag kan inte starta min dator några dagar efter att jag fixade Windows 10. Det kommer upp en blå skärm med ungefär: ":( Datorn kunde inte startas. Datorn startas om", TYP, minns inte. Sedan startas den om och då kommer "Påbörjar automatisk reparation. Datorn diagnoticeras. Reparerar fel på disken. Detta kan ta mer än en timme att slutföra"
Det började med den där "det kan ta mer än en timme" igår kväll lch den har stått över natten. När jag vaknar är den precis lika. Har försökt att starta om dne men det händer samma sak. Vad slka jag göra?
2.
På samma dator som ovan (detta var en gång jag kom in på datorn) och då funkar inget wifi. Här finns 2 Wifin, varav båda funkar på den andra datorn och mobiler. Men knte på den datorn. Det finns wifi och det står: "Säkert. Inget internet" fast alla wifi-pluppar är fulla. Det står så på allt Wi-Fin som den kopplas till, har försökt att internetdela från mobilen men samma sak.
3.
Råkade radera viktiga filer och andra saker i försök att radera onödiga filer som hade kopierats. Då vill jag återställa datorn till en tidpunkt innan detta hände, och jag har inga sparade återställningspunkter. Är det helt omöjligt att återställa den då? Kan inte återställa till fabriks-grejen (vet inte vad det kallas men när den är som ny) för jag har några word-dokument och annat som jag vill ha.
Så, kan någon vänlig själ hjälpa mig? <3
Tack på förhand!