Annons:
Etikettövrigt
Läst 686 ggr
Chinesecrestedlover
2017-03-12 15:35

Ny dator hakat sig vid första uppstarten?! Hjälp!

Hej!

Håller på att försöka starta upp/få igång en dator (laptop) som jag fått av mina föräldrar. Den är helt ny men har redan börjat krångla och jag är inte direkt någon hacker så har ingen aning om vad som hänt. Behöver tips på vad jag ska göra nu. 

Lite bakgrund:

Satte i elsladden och satte på datorn. Godkände sedan diverse  licensavtal och klickade mig vidare framåt och fyllde i uppgift om vad jag vill ha för lösenord och när jag skulle fylla i min "fråga/ledtråd" för att komma ihåg mitt lösenord så blev det "svart" (eller alltså man ser att datorn är på så skärmen är ju lite blåsvart och jag ser själva pilen, ingenting annat syns och kan inte komma åt någonting…). Provat att vänta ut ifall det blev någon tillfällig "hicka" men datorn ser likadan ut fortfarande och mitt försök till uppstart var igår eftermiddag. 

Har jag lyckats pajja datorn redan? Kan jag ha kommit åt någon konstig knapp/inställning eller vad tusan kan ha hänt?

Det är en HP. Notebook 15-ay182no.

Tacksam för råd. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
Chinesecrestedlover
2017-03-12 19:35
#1

Testat att stänga av den och sätta på den igen, men det hade ingen effekt alls… och kan inte komma åt att göra någonting annat; så jag börjar tro att jag får lämna tillbaka den…"Måndagsexemplar"?

[VSK]
2017-03-12 19:36
#2

#1

Det enklaste är nog att lämna tillbaka den. En ny dator skall ju bara funka.

Chinesecrestedlover
2017-03-12 19:43
#3

#1 Ja, alltså känns ju lite som en varningssignal, även om jag skulle få igång den nu (genom ett mirakel eller så 😃)så undrar jag ju hur lång tid det tar innan den gör likadant igen…

[VSK]
2017-03-12 19:50
#4

#3

Det kan knappast vara meningen att ägaren skall felsöka en helt ny dator. Så lämna in den och ta ut en ny dator istället. De flesta har ju 30 dagar öppet köp.

Upp till toppen
Annons: