Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1095 ggr
papa-bear
2017-03-12 18:48

chromecast stänger av hemmabiosystemet

ursäkta att jag kanske ställer en fråga på fel ställe, har redan frågat på android, men det verkar inte vara någon aktivitet där. till frågan då:

när jag drar i gång chromecast stänger mitt hemmabiosystem ner, det stänger även ner när jag byter mellan videostream och youtube. någon som har någon aning varför? jag har bytt ingångar i tv:n för att kolla om det blir annorlunda, men icke. det är ett Samsung HT-Z220 Hemmabio som jag har, w10, chromecast gen 2.

Annons:
Huygens
2017-03-14 12:39
#1

Det kan inte vara så att du fått en CIA-trojan som stör systemet? Går det att göra en säkerhetsuppdatering, så att trojanen/viruset skrivs över och mjukvaran uppdateras?

papa-bear
2017-03-14 14:54
#2

vojne vojne är väl det jag kan svara på dina inlägg, men nu kommer du väl att spamma den här tråden, eftersom jag inte tar dig seriöst.

AChristian
2017-12-21 17:40
#3

Min chromecast avbryter för jämnan. Ser jag t.ex. en film måste casten göra ett avbrott och  ladda i flera minuter.  Har jag tur kan jag se 10-15 min innan det dags  igen.  Konfigurerar jag om den kan jag kanske se någon timme. Men det skall man väl inte behöva för jämnan? Det är verkligen irriterande och  det hjälper inte att jag följer deras råd och hjälp😭.

papa-bear
2017-12-21 17:52
#4

för mig händer det bara när jag växlar källa på tv:n, från tv till castningen, att surroundsystemet slås av. streamade hela avsnittet från förra veckans brott utan problem, ja förutom att jag fick slå på efter att jag växlat källa, så för mig har det egentligen inte varit ett större problem, mer än att jag får lyfta fjärren för att slå på ljudet. ett rejält i-landsproblem med andra ord. 😎

Upp till toppen
Annons: