Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 1401 ggr
beem
3/14/17, 12:17 PM

Spara som.....

edit - blev dubbelt


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
beem
3/14/17, 12:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

När jag jag sparar ett worddokument  via  Arkiv - Spara som dyker One - Documents  drive upp längst upp som alternativ. Jag sparar aldrig  i One Drive.

Kan jag  tar bort det på något sätt.

Jag håller på med ett arbete där jag sparar på samma ställe   hela tiden. Kan jag göra så att den mappen dyker upp som förslag direkt.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Veda
3/14/17, 1:01 PM
#2

Om du öppnar arkiv/alternativ/spara så går det att välja standardplats för att spara. Prova med det.

Andra alternativ går att ta bort ur biblioteket genom att högerklicka och ta bort. Vet inte om det funkar med OneDrive.

beem
3/14/17, 1:30 PM
#3

#2 Jaa där är det ju.  One Drive gick också ta bort. 

Tack för hjälpen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Veda
3/14/17, 1:49 PM
#4

Kul att kunna hjälpa till.

Kaj
3/14/17, 3:23 PM
#5

Exakt där lägger man till och tar bort OneDrive konton och även andra molnkonton man ev. vill ha

Florrpan
3/14/17, 7:00 PM
#6

Alternativ så sparar du alla dina dokument mot OneDrive? Ser ingen anledning att inte göra det :)

Annons:
Kaj
3/15/17, 10:13 AM
#7

#6 beror lite på det. Om man bara har gratis versionen så ingår inte så mycket utrymme. har man köpt Office 365 så ingår 1 Terabyte (1000 Gigabyte) och då är det tillräckligt med utrymme.
Om man bara sparar office filer på detta sätt så räcker gratisutrymmet väldigt långt men om du även sparar bilder, filmer och annat så kan det snabbt ta slut.

Men i pricnip håller jag med dig. jag sparar allt mitt viktiga material i OneDrive och det är väldigt smidigt. Har kopplat både min privata och min jobb dator till OneDrive så jag kan väldigt enkelt nå dem oavsett om jag är hemma eller på jobbet.

Florrpan
3/15/17, 2:08 PM
#8

#7 Ja, jag sa dokument, inget annat.

Själv kör jag allt på Google Drive då jag tycker deras tjänst är smidigare eftersom telefonen och chrome också har dessa lättillgängliga.

Upp till toppen
Annons: